مخالفت‌ها در پیوند به تقرری والی جدید قندهار

شماری از اعضای شورای ولایتی و مردم قندهار در پیوند به تقرری حیات الله حیات به حیث والی جدید این ولایت مخالفت کردند.

blank

آنان می‌گویند در مورد تقرری والی جدید قندهار  از سوی حکومت مرکزی با مردم به ویژه اعضای شورای ولایتی این ولایت مشورت نشده است.

خالده احمدی، عضو شورای ولایتی قندهار در صحبت با خبرگزاری افق، مشوره نشدن با مردم را یکی از دلایل مخالفت اعضای شورای ولایتی با تقرری حیات الله حیات به حیث والی جدید این ولایت عنوان کرد.

خانم احمدی افزود در نظر نگرفتن دیدگاه مردم در تقرری‌ها از سوی حکومت مرکزی، فاصله ایجاد شده میان مردم و دولت را بیش‌تر می‌کند.

وی می‌افزاید: «والی که برای ولایت قندهار معرفی می‌شود، بدون  صلاح و مشوره مردم این ولایت معرفی شده. اگر دولت کار و خدمت می‌کند برای مردم می‌کند بنا بر این حکومت مرکزی باید در این مورد با مردم مشوره کند.»

در همین حال سید شاه سقیم، سخنگوی اداره مستقل ارگان‌های محل به خبرگزاری افق گفت حیات الله حیات به پیشنهاد این اداره و منظوری رییس جمهور به حیث والی جدید قندهار معرفی شده است.

آقای سقیم افزود: «مردم با معرفی شدن حیات مشکل ندارد فقط می‌خواهند، اطمنان حاصل کنند که او به کدام اساس به حیث والی قندهار معرفی شده است. گفت‌وگوی ما با مردم جریان دارد امیدوارم  حیات الله حیات به زودترین فرصت به حیث والی جدید معرفی شود و وظیفه خود را آغاز کند. »

حیات الله حیات پیش از این در این سمت‌ در ولایت‌های لوگر، هلمند، غزنی و ننگرهار کار کرده است. او هفته گذشته از سوی حکومت به عنوان والی جدید قندهار تعیین شد.

مطالب مرتبط