اسامی مذاکره کنندگان طالبان اعلام شد

هم‌زمان با دور تازه‌ی سفرهای زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه وزارت امور خارجه امریکا برای صلح افغانستان، گروه طالبان به شمول انس حقانی، هیئت ۱۴ نفری را برای مذاکرات بعدی با آقای خلیل‌زاد تعیین کرده است.blank

در اعلامیه‌ی که امروز از سوی گروه طالبان به نشر رسیده آمده است که ملا برادر آخند، معاون سیاسی طالبان با رهنمایی ملا هیبت‌الله، رهبر این گروه، تیم گفت‌وگو کننده ۱۴ نفری را به رهبری شیر محمد عباس ستانکزی رییس پیشین دفتر سیاسی طالبان در قطر، برای گفت‌وگو با امریکا، تعیین کرده است.

مولوی ضیاالرحمن مدنی، مولوی عبدالسلام حنفی، شیخ شهاب الدین دلاور، ملا عبداللطیف منصور، ملا عبدالمنان عمری، مولوی امیر خان متقی، ملا محمد فاضل مظلوم، ملا خیرالله خیرخواه، مولوی مطیع الحق، ملا محمد انس حقانی، ملا نورالله نوری، مولوی محمد نبی عمری . ملا عبدالحق وثیق از اعضای تیم مذاکره طالبان هستند.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان در صفحه رسمی تویتر خود نوشته است که انس حقانی از اعضای هیئت ۱۴ نفری این گروه است اما تا هنوز در زندان بسر می‌برد.
سخنگوی طالبان انس حقانی فرزند رهبر شبکه حقانی را طالب علم خطاب کرده و افزوده که او قبل از زندانی شدنش چنین فعالیتی نداشت که منجر به زندانی شدن او می‌شد. وی خواستار آزادی انس حقانی شده و گفته است که باید فعالیت‌های خود را در مذاکرات صلح آغاز کند. این گروه در مورد زمان و مکان نشست بعدی نمایندگان امریکا و طالبان جزئیات نداده است.
این درحالی است که پیش از این منابع نزدیک به طالبان گفته بود در نتیجه توافق ابتدایی نمایندگان امریکا و طالبان، انس حقانی همراه با ۷ عضو این گروه به گونه مخفیانه از زندان افغانستان رها شده و به پاکستان منتقل شده‌اند.
در همین حال ریاست جمهوری می‌گوید، انس حقانی در زندان است و هیچ نوع تصمیم در رابطه به رهایی وی گرفته نشده است.
هارون چخانسوری، سخنگوی ریاست جمهوری در صفحه تویتر خود نوشته است که حکومت افغانستان مکلف به تطبیق قانون است و کسانی که در مقابل مردم افغانستان مرتکب جرم شده اند، بر اساس قوانین نافذه در باره‌ی آنان تصمیم گرفته می‌شود و مردم افغانستان در رابطه به اجرای عدالت مطمین باشند.
هیئت ۱۴ نفری طالبان درحالی برای مذاکرات دور بعدی با نمایندگان امریکا تعیین می‌شود که زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه وزارت امور خارجه امریکا برای صلح افغانستان پنجمین دور سفرهایش را به کشورهای افغانستان، پاکستان، قطر، ترکیه، بلجیم و جرمنی روز یک شنبه هفته جاری آغاز کرد. قرار است این سفر به تاریخ ۲۸ ماه جاری میلادی پایان یابد.

مطالب مرتبط