شب دشوار هراتیان؛ باران و سرازیر شدن سیلاب

 

بارش شدید باران روز سه شنبه در ولایت هرات آغاز شد و برای چندین ساعت ادامه داشت.

blank

مقام‌های محلی هرات به افق، گفته‌اند که شب گذشته صدها تن از مسافران در منطقه‌ی موسوم به «لخشک» در مسیر شاهراه هرات – اسلام قلعه به دلیل سرازیر شدن سیلاب گیرمانده بودند.

عبدالقیوم رحیمی، والی هرات، امین الله امرخیل، فرمانده پولیس و شماری از مسوولان و کارمندان دولتی برای کمک به این مسافران اقدام کرده‌اند.

فرمانده پولیس هرات گفته است که در این منطقه جان ۱۰۰ تن از باشندگان این ولایت را نجات داده اند.

هم چنین شب گذشته سیلاب به شماری از خانه‌های مسکونی در مناطق «جبرئیل»، «فرقه سابقه»، «پایین آب» و چندین نقطه شهر هرات سرازیر شده و خسارات مالی به بار آورد.

هم چنین بالا آمدن آب «جوی نو» در منطقه «فرقه سابقه» باعث نگرانی ساکن این منطقه شده است.

داوود انوری، شهردار هرات با یک موتر نوع «لودر» و یک «شاول» به این منطقه رفت، تا از سرازیر شدن آب بیشتر به خانه‌های مسکونی جلوگیری کند.

هفته گذشته نیز به اثر بارش شدید باران و سرازیر شدن سیلاب به برخی از خانه‌ها در شهر قدیم هرات، خسارات هنگفتی برای باشندگان هرات وارد شده بود.

نبود سیستم کانالیزاسیون شهری منظم، باعث سرازیر شدن آب باران به خانه‌های مسکونی در هرات می‌شود. این سناریو بارها در فصل زمستان اتفاق افتاده است، اما تاکنون اقدام جدی در راستای معیاری سازی سیستم کانالیزاسیون شهر هرات صورت نگرفته است.

میزان بارندگی در سال گذشته در ولایت هرات در حدود ۱۰۰ میلی لیتر می‌رسید و باعث خشک سالی شد،  اما امسال باران زیادی در این ولایت باریده است و در صورت تداوم بارندگی در ماه‌های آینده، حاصلات زراعتی نیز افزایش خواهد یافت.

 

مطالب مرتبط