کابلوف: خروج زودهنگام نیروهای خارجی از افغانستان به نفع امریکا است

ضمیر کابلوف، نماینده خاص رییس جمهور روسیه در امور افغانستان می‌گوید خروج زود‌هنگام نیروهای خارجی از افغانستان به نفع امریکا است.

blank

آقای کابلوف در گفت‌وگو با خبرگزاری اسوشیتد پرس گفته است هرچند تصمیم خروج نیروهای امریکایی از افغانستان مربوط به ترامپ است اما خروج هرچه زودتر این نیروها از نگاه مالی به نفع امریکا است.

وی می‌افزاید: «امریکایی‌ها بالاخره باید از افغانستان خارج شوند، این موضوع به تصمیم حکومت امریکا و رهبری این کشور ارتباط می‌گیرد. هرقدر دیرتر خارج شوند به همان اندازه هزینه آن‌ها بیشتر می‌شود.»

این اظهارت کابلوف پس از آن مطرح می‌شود که دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا در نشست مشترک کانگرس بر خروج نیروهای امریکایی از افغانستان تاکید کرده بود.

آقای ترامپ در این نشست همچنان گفته بود به صورت میانگین در ۵ سال اخیر حضور این نیروها در افغانستان، سالانه ۵۰ میلیارد دالر هزینه برداشته است.

اما اکثریت اعضای مجلس سنای امریکا با این تصمیم دونالد ترامپ مخالفت کرده و گفته‌اند که در شرایط کنونی اجازه خروج نیروهای امریکایی از افغانستان را  به ترامپ نمی‌دهند.

این درحالی است که دو روز پیش سرمنشی عمومی ناتو اوضاع افغانستان را شکننده خوانده و گفته بود خروج نیروهای خارجی از افغانستان بستگی به شرایط و اوضاع در این کشور دارد.

مطالب مرتبط