دبیرخانه کمیسیون شکایات: عزل کمیشنران تاثیری روی بررسی شکایات ندارد

دو روز پس از برکناری اعضای کمیسیون‌های انتخاباتی، رییس دبیرخانه کمیسیون شکایات انتخاباتی می‌گوید کارها در این کمیسیون به صورت عادی جریان دارد و برکناری رهبری این کمیسیون تاثیری روی بررسی شکایات ندارد.blank

محمد علی ستیغ، رییس دبیرخانه و سرپرست کمیسیون شکایات انتخاباتی امروز در یک نشست خبری گفت از جمله ۷ مرحله بررسی شکایات انتخاباتی توسط این کمیسیون ، ۶ مرحله آن مربوط به دبیرخانه آن می‌شود که کار به صورت نورمال بالای آن جریان دارد و مرحله نهایی که تصمیم‌گیری است مربوط اعضای کمیسیون می‌شود که با آمدن اعضای جدید این مشکل حل خواهد شد.

آقای ستیغ افزود به شکایات ولایت‌های غور، بادغیس، لوگر و حوزه سیک‌ها رسیدگی شده و به کمیسیون مستقل انتخابات فرستاده شده و در مورد شکایات مربوط به ولایت‌های هرات، پکتیکا و بلخ تصامیم جزئی گرفته شده و منتظر امضای کمیشنران جدید است.

وی می‌افزاید: «شکایات مربوط به ولایت‎های بغلان، قندوز، پکتیا، هلمند، قندهار، ننگرهار، میدان وردک، کابل و حوزه کوچی‌ها تحت رسیدگی قرار دارد که تا هنوز در مورد آنها تصمیم گرفته نشده است.»

پس از توشیح طرح تعدیل قانون انتخابات از سوی رییس جمهور غنی، اعضای کمیسیون‌های انتخاباتی از سمت‌های شان برکنار شدند. به دنبال آن رییس جمهور غنی روسایی دبیرخانه کمیسیون‌های انتخاباتی را تا تعیین شدن کمیشنران جدید به عنوان سرپرست تعیین کرده است.

مطالب مرتبط