خلیل‌زاد در مورد پیشرفت‌های صلح به رییس اجراییه گزارش داد

زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه وزارت امور خارجه امریکا برای صلح افغانستان با عبدالله عبدالله رییس اجراییه دیدار کرده و در مورد پیشرفت‌های مذاکرات صلح به رییس اجراییه معلومات داده است.blank

در اعلامیه‌ی که امروز از سوی ریاست اجراییه به نشر رسیده آمده است که زلمی خلیل‎زاد، درباره دیدارهایش از کشورهای منطقه و جهان و همچنین پیشرفت‌ها در مذاکرات صلح به رییس اجراییه کشور معلومات داده است.

بر بنیاد اعلامیه، دو طرف روی مسائل صلح افغانستان و پیشرفت‌های که در این زمینه به دست آمده گفت‌وگو کرده اند.

در همین حال عبدالله عبدالله، رییس اجراییه دست‌یابی به صلح و ثبات را از آرزوی‌های دیرینه مردم خوانده و گفته است که هیچ اولویتی بالاتر از پایان جنگ چهل ساله در کشور نیست.

رییس اجرایی بر اهمیت مالکیت حکومت و مردم افغانستان در گفت‌وگوهای صلح و دست‌یافتن به صلح عادلانه، با عزت و پایدار تاکید کرده است.

زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه وزارت امور خارجه امریکا برای صلح افغانستان در حالی در مورد سفرهایش به رییس اجراییه معلومات می‌دهد که که آقای خلیل‌زاد روز گذشته در حاشیه نشست امنیتی مونیخ آلمان با رییس جمهور غنی نیز دیدار کرده بود.

آقای خلیل‌زاد هفته گذشته پنجمین دور سفرهایش را به هدف تسریع بخشیدن پروسه صلح افغانستان به کشورهای افغانستان، پاکستان، قطر، ترکیه، بلجیم و جرمنی آغاز کرد. این دور سفرهای آقای خلیل‌زاد تا ۲۸ ماه جاری میلادی ادامه دارد.

مطالب مرتبط