لوی سارنوالی: تحقیقات از روسا و اعضای پیشین کمیسیون‌های انتخاباتی جریان دارد

لوی سارنوالی می‌گوید تحقیقات در مورد اتهامی وارده بر روسا و اعضای پیشین کمیسیون‌های انتخاباتی به صورت جدی جریان دارد و در صورت لزوم، از آن‌ها نیز تحقیق می‌شود.blank

جمشید رسولی، سخنگوی لوی سارنوالی امروز در یک کنفرانس خبری گفت پلان تحقیقاتی جامع و فراگیر از سوی هیئت عالی رتبه این نهاد به خاطر بررسی اتهام‌های وارده بر ۱۲ تن از اعضای پیشین کمیسیون‌های انتخاباتی تهیه شده واین هیئت روی آن کار می‌کند. اعضای پیشین کمیسیون‌های انتخاباتی به اتهام‌های سوءاستفاده از صلایت‌های وظیفوی و جرایم انتخاباتی متهم اند.

آقای رسولی افزود این هیئت در حال جمع‌آوری اسناد، مدارک و شواهد بیشتری در مورد این اتهامات می‌باشد و در صورت نیاز از اعضا و روسای پیشین کمیسیون‌های انتخاباتی نیز تحقیق خواهد شد.

با توشیح طرح تعدیل قانون انتخابات از سوی ریاست جمهوری، اعضای کمیسیون‌های انتخاباتی از سمت‌های شان برکنار و یک روز پس از آن از سوی لوی سارنوالی ممنوع‌الخروج شدند.

به دنبال آن روسایی برکنار شده کمیسیون‌های انتخاباتی در برابر این اقدام ریاست جمهوری واکنش نشان داده و رییس جمهور را به دست‌برد در نتایج انتخابات پارلمانی ۱۵ ولایت متهم کرد.

مطالب مرتبط