رییس جمهور غنی فرمان برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح را صادر کرد

رییس جمهور غنی در فرمانی به دبیرخانه شورای عالی صلح وظیفه داده تا لویه جرگه مشورتی صلح را به تاریخ نهم ماه ثور سال آینده، برگزار کند.blank

در این فرمان که امروز از سوی ارگ ریاست جمهوری منتشر شده، محمد عمر داوودزی، رییس دارالانشای شورای عالی به حیث رییس کمیسیون برگزاری این لویه جرگه تعیین شده و وزارت مالیه موظف شده است که مصارف برگزاری لویه جرگه را از کود (۹۱) پرداخت کند.

در فرمان به آقای داوودزی وظیفه سپرده شده تا با کمیسیون برگزاری و همکاری و هماهنگی با تمام نهادهای دولتی درین راستا اقدام نماید. فرمان افزوده: «کمیسیون به تاریخ نهم ثور سال ۱۳۹۸ لویه جرگه مشورتی صلح را برگزار نماید و وزارت مالیه مکلف است مصارف مالی لویه جرگه مشورتی صلح را مطابق پیشنهاد رییس کمیسیون از کود (۹۱) تامین نماید.»

در فرمان رییس جمهور از وزارت‎های معارف، تحصیلات عالی، امور سرحدات، اقوام و قبایل، ارشاد، حج و اوقاف، امور زنان، امور مهاجرین و عودت کنندگان، اداره ارگان‌های محل، شاروالی کابل و سایر اداره‌های موظف خواسته شده تا با کمیسیون برگزاری همکاری کنند.

در این فرمان همچنان آمده است که لویه جرگه مشورتی صلح فرصت بزرگ و ملی خواهد بود تا نمایندگان مردم از سراسر کشور بتوانند در فضای آزاد و صمیمی به پرسش‌های اساسی اعم از «حدود و چارچوب مذاکره با تحریک طالبان» و «تعریف و چگونگی دستیابی به صلح» را مورد بحث قرار دهند.

لویه جرگه‌ مشورتی صلح قرار بود به تاریخ ۲۶ ماه حوت سال جاری برگزار شود اما سردی هوا و زمان محدود برای آمادگی‌های این نشست، سبب تعویق برگزاری آن شد.

مطالب مرتبط