وزیر دفاع: پاکستانی‌ها می‌خواهند نوکر دنیا باشند و ما نوکر آن‌ها

اسدالله خالد، وزیر دفاع کشور، پاکستان را به حمایت از گروه طالبان برای امتیاز گیری از جهان متهم می‌کند و می‌گوید که این کشور می‌خواهد که خودش نوکر دنیا باشد، و افغانستان وابسته به او شود.blank

آقای خالد که شام امروز در محفل فراغت بیش از پنج‌صد دانشجو از دانشگاه نظامی مارشال فهیم صحبت می‌کرد، افزود که حکومت راه را برای صلح باز گذاشته است و بارها اعلام کرده‌ایم که آماده صلح بین الافغانی هستیم اما دشمنی که خودش صلاحیت ندارد، این را قبول نکرده است.

وزیر دفاع ملی گفت: «طالبان با ما مذاکره نمی‌کنند چون بادار شان این را نمی‌خواهد و اگر بخواهد در طیاره برای مذاکره میاورند شان. طالبان می‌خواهند باز هم کابل را از کلکین اسلام آباد بیینند.»

اسدالله خالد اضافه کرد که دشمن تهمت می‌زند که خارجیان با شما همکاری دارد و به این دلیل مذاکره نمی‌کنند. او افزود: «اما بدون همکاری خارجی هیچ کشور زندگی کرده نمی‌تواند. بلی، خارجیان به موافقه ملل متحد و حکومت افغانستان آمده‌اند و تا زمانی اینجا هستند که ما به پای خود ایستاد شویم.»

خالد گفت که آوازه‌های خروج نیروهای خارجی برخی‌ها را نگران ساخته، اما؛ در صورت بیرون شدن قوت‌های خارجی از افغانستان نیز نیروهای افغان توانایی دفاع از کشور شان را دارند. او تاکید کرد که نیروهای افغان باید مستقلانه در میدان بروند.

پیش از این برخی سران طالبان در مورد انحلال اردوی ملی پس از توافق احتمالی صلح سخن زده بودند اما آقای خالد می‌گوید نیروهای امنیتی در برابر کسانی که چنین «خواب‌ها» می‌بینند و تبلیغات می‌کنند با همت بلند ایستاد خواهند بود.

مطالب مرتبط