پروازهای بوئینگ از سوی بسیاری از کشورهای جهان به تعلیق درآمد

پس از سقوط یک هواپیمای بوئینگ مدل ۷۳۷ مکس ۸ در اتیوپیا که دومین حادثه برای این مدل بوئینگ در پنج ماه اخیر محسوب می‌شود، بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی جهان پروازهای بوئینگ را به‌طور موقت متوقف کرده‌اند.

blank

کشورهای اتیوپیا، چین، استرالیا، کوریای جنوبی، اندونزیا، سنگاپور، تایلند، مغولستان، افریقای جنوبی، مراکش، مکزیک، برازیل و ارجنتاین اعلام کرده‌اند که استفاده از این هواپیماها را متوقف خواهند کرد.

در برخی کشورهای دیگر نیز مقام‌ها تصمیم گرفتند که اقدامات امنیتی بیشتری را را در فرودگاه‌ها و هواپیماها به اجرا بگذارند.

هواپیمای بوئینگ مدل ۷۳۷ مکس ۸ که روز یکشنبه هفته جاری در اتیوپیا سقوط کرد، ۱۵۷ کشته برجا گذاشت. پنج ماه پیش نیز در پی سقوط همین مدل هواپیمای بوئینگ متعلق به خطوط هوایی لیون‌ایر اندونزیا ۱۸۹ نفر کشته شدند.

علت سقوط هواپیما در ایتوپیا هنوز معلوم نیست اما جعبه‌های سیاه این هواپیما توسط کارشناسان پیدا شده است. شاهدان این حادثه گفته‌اند قبل از سقوط، از عقب این هواپیما دود خارج می‌شده است.

شرکت بوئینگ نیز گرچه اعلام کرده که دلیلی برای متوقف کردن پروازهای این نوع هواپیمای خود نگرفته اما اما تاکید کرده که در پاسخ به درخواست اداره هوانوردی فدرال امریکا نرم افزارهای هواپیماهای خود را به‌زودی تازه خواهد کرد.

شرکت هواپیمایی بوئینگ با بیش از ۱۵۰ هزار نفر نیروی کار، از سودآورترین صنایع در امریکا محسوب می‌شود. تنها از سال ۲۰۱۷ میلادی تا کنون ۳۵۰ فروند از هواپیماهای این شرکت به شرکت‌های هوایی فروخته شده است.

مطالب مرتبط