تقابل غنی و نور؛ اندرابی پادرمیانی می‌کند

شماری از اعضای شورای ولایتی بلخ به افق، گفته‌اند که مسعود اندرابی، سرپرست وزارت داخله، به‌خاطر ختم اعتراضات هواداران عطا محمد نور به این ولایت امروز سفر می‌کند.

blank

تمامی دوکان‌ها در شهر مزارشریف مسدود است.

محمد امین دره صوفی، عضو این شورا به افق، گفت که به خاطر مخالفت با معرفی عبدالرقیب مبارز به عنوان فرمانده پولیس بلخ، شماری زیادی از هواداران  و فرماندهان پیشین عطا محمد نور، رییس اجراییه حزب جمعیت به خیابان‌ها آمده‌اند.

او افزود که شهر مزار شریف چهره نظامی به خود گرفته است و مردم نگران هستند که درگیری مسلحانه رخ دهد.

به گفته او، قطعات خاص پولیس به کمربند مزار – کابل رسیده اند، اما معترضان اجازه ورود این قطعات به شهر مزار شریف را به آن‌ها نداده‌اند.

گزارش‌ها از بلخ می‌رساند که شماری از فرماندهان پیشین جهادی ولایت‌های شمالی کشور، به خاطر حل جنجال معرفی فرمانده پولیس به این ولایت رسیده‌اند.

تصاویر نشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که افراد مسلح غیر مسوول در شهر مزار شریف به حمایت از عطا محمد نور بیرون شده‌اند.

برکناری محمد اکرم سامع، از سمت فرمانده پولیس بلخ با واکنش تند عطا محمد نور مواجه شده است. آقای نور ادعا می‌کند که ارگ ریاست جمهوری در تلاش ناامن ساختن بلخ است.

آقای نور پس از توافق با رییس‌جمهور غنی از مقام والی بلخ کناره گیری کرده بود. اما وی خواستار حفظ افراد نزدیک‌اش در بست‌های بلند حکومتی در این ولایت شده بود.

مطالب مرتبط