درگیری شدید در اطراف فرماندهی پولیس بلخ

منابع محلی در بلخ می‌گویند که صدای تیر اندازی‌های پیهم در اطراف فرماندهی پولیس بلخ شنیده شده است.

blank
شاهدان عینی می‌گویند که که صدای شلیک‌های پیهم در اطراف فرماندهی پولیس بلخ شنیده می‌شود و احتمال می‌رود درگیری در این ساحه جریان داشته باشد.
در همین حال منابع نزدیک به عطا محمد نور می‌گویند که این درگیری میان قطعات خاص پولیس و نیروهای فرماندهی پولیس بلخ رخ داده است. این منبع به خبرگزاری افق گفت که حکومت مرکزی می‌خواهد فرمانده جدید پولیس این ولایت را «به زور» معرفی کند و والی و دیگر مقام‌های بلخ موافق نیستند.
او افزود که این درگیری تلفاتی هم در پی دارد اما تا کنون جزییات دقیق آن روشن نیست. به گفته‌ی او نخستین شلیک از سوی قطعات خاص به سوی پولیس بلخ صورت گرفته است.

با این حال برخی گزارش‌های تایید ناشده وجود دارد که از ساختمان‌های اطراف فرماندهی پولیس، بر نیروهای کمکی که می‌خواستند وارد ساختمان شوند شلیک شده است.

مقام‌های امنیتی و مسوولان در این مورد چیزی نمی‌گویند.

با این حال عطا محمد نور، والی پیشین بلخ در اعلامیه‌ی گفته است که بالای مردم در این شهر حمله صورت گرفته است. او افزوده است: «برای دفاع از مال و جان شهروندان مان آماده هر گونه دفاع و فداکاری هستیم.»

آقای نور از مردم نیز خواسته که برای هر حالتی آمادگی «عام و تام» داشته باشند. او بار دیگر ارگ را به توطئه گری و آوردن جنگ به داخل شهر متهم کرده است.

تنش‌ها در بلخ پس از برکناری فرمانده پولیس این ولایت که از نزدیکان عطا محمد نور بود و تعیین فرد دیگری در این کرسی، میان حکومت محلی و حکومت مرکزی اوج گرفته است.

شهر مزار شریف از صبح امروز چهره‌ی نظامی به خود گرفته است و تردد و رفت‌وآمد ممنوع و بازارها در این شهر تعطیل است.

مطالب مرتبط