خلیل‌زاد: در مسیر درست در حرکت هستیم

زلمی خلیل‌زاد، فرستاده ویژه امریکا برای صلح افغانستان می‌گوید که در راستای آوردن صلح به افغانستان، در مسیر درستی در حرکت است.blank

آقای خلیل‌زاد در صفحه‌ی توییترش نوشته که به ایالات متحده برگشته و پیشرفت‌های این مذاکرات را با مقام‌های این کشور در میان گذاشته است.

گفت‌وگوهای ۱۶ روزه‌ی خلیل‌زاد با طالبان هفته گذشته پایان یافت و گفت که در این مذاکرات به توافق روی پیشنویس دو مورد، تضمین قطع روابط طالبان با گروه‌های تروریستی و خروج نیروهای امریکایی از افغانستان دست یافته است.

او پیش از آغاز این مذاکرات گفته بود که تا زمانی که روی دو همه موارد؛ مذاکرات میان طالبان و حکومت افغانستان و آتش‌بس سراسری، تضمین استفاده نشدن از خاک افغانستان و خروج نیروهای امریکایی، توافق نشود، روی هیچ چیزی توافق نخواهد شد.

با این حال مذاکرات اخیر او با طالبان از سوی برخی مقام‌های افغان مورد انتقاد قرار گرفته است. حمدالله محب روز پنجشنبه در امریکا گفت که زلمی خلیل‌زاد در پی گرفتن قدرت در افغانستان و تشکیل حکومت موقت است. این سخنان او با واکنش تند امریکا مواجه شد و روز گذشته، وزارت خارجه امریکا او را برای وضاحت در مورد سخنانش احضار کرد.

 

مطالب مرتبط