عمر داوودزی به ایران رفت

شورای عالی صلح اعلام کرده است که محمد عمر داوودزی، رییس دبیرخانه این شورا و نماینده ویژه رییس جمهور در امور منطقه‌ی برای اجماع صلح به ایران رفته است.blank

احسان طاهری، سخنگوی شورای عالی صلح در یک پیام ویدیویی گفته است؛ آقای داوودزی برای رایزنی با مقام‌های ایرانی درمورد روند صلح امروز به تهران رفته است.

آقای طاهری افزوده جلب حمایت‌ها و همکاری‌های ایران در راستای آغاز گفت‌وگوهای صلح بین‌الافغانی میان حکومت افغانستان و گروه طالبان آجندای دیدار و گفت‌وگوهای آقای داوودزی با مقام‌های ارشد ایران است.

قرار است؛ رییس دبیرخانه شورای عالی صلح در این سفر دو روزه با وزیر خارجه، مشاور امنیت ملی و معاون شورای امنیت ملی این کشور در مورد جلب حمایت‌های عملی و هماهنگ ایران در خصوص پروسه‌ی صلح افغانستان،‌ دیدار و گفت‌وگو کند.

ایران از سوی برخی مقام‌های بلند پایه افغان و امریکایی متهم به حمایت و پیشتیبانی از گروه طالبان است.

چنانچه حدود دو ماه پیش جنگ افزار‌های ایرانی از نزد طالبان در ولایت غزنی به دست نیروهای امنیتی و دفاعی افتاده بود.

همزمان با آغاز مذاکرات نمایندگان امریکا و طالبان، هیئت بلند پایه این گروه با مقام‌های ارشد ایرانی در مورد صلح افغانستان دیدار کردند. اما ایران این اتهامات را بی اساس خوانده و همواره آن را رد کرده است.

شورای عالی صلح سفر آقای داوودزی را ادامه سفرهای منطقه‌ی او برای جلب حمایت  کشورهای منطقه از روند صلح عنوان کرده است.

آقای داوودزی پیش از این به کشورهای پاکستان و چین در مورد هماهنگی و ابتکارات این کشورها در مورد روند صلح افغانستان سفر کرده بود.

مطالب مرتبط