اظهارات ضد و نقیض در مورد تلفات سربازان ارتش در فاریاب

منابع امنیتی در قول اردوی ۲۰۹ شاهین تایید می‌کنند که در جریان درگیری میان طالبان و سربازان ارتش در ولسوالی قیصار ولایت فاریاب به اردوی ملی تلفات وارد شده است.blank

حنیف رضایی، سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین به خبرگزاری افق گفت طالبان شب گذشته بالای پوسته‌های امنیتی در منطقه ارکلیک ولسوالی قیصار حمله کردند که در جریان این درگیری به دو طرف تلفات وارد شده است.

آقای رضایی افزود به دلیل جنگی بودن ساحه هنوز آمار دقیق از تلفات سربازان ارتش در دست نیست.

در همین حال گزارش‌های به نقل از اعضای شورای ولایتی فاریاب به نشر رسیده که در این حمله بیش از ۲۰ سرباز ارتش کشته شده‌اند. آقای رضایی آمارهای اعلام شده از سوی اعضای شورای ولایتی را مبالغه آمیز خواند.

در همین حال عبدالکریم یورش، سخنگوی پولیس ولایت فاریاب به خبرگزاری افق گفت حمله طالبان پس از ۶ ساعت درگیری حوالی ۴ صبح امروز عقب زده شد و جنگ‌جویان این گروه از ساحه متواری شده اند. آقای یورش افزود نیروهای کمکی به ساحه اعزام شده و در حال حاضر وضعیت تحت کنترل است.

وی کشته شدن سربازان ارتش در این حمله را تایید می‌کند، اما می‌گوید آمار دقیق کشته و زخمی این رویداد با آنها شریک نشده است.

از سوی‌هم ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان گفته است در این حمله، ۱۹ نیروی امنیتی کشته، ۱۵ تن زخمی و ۴ تن به دست این گروه اسیر شده‌اند.

منطقه ارکلیک در ۸ کیلومتری مرکز ولسوالی قیصار موقعیت دارد و از بخش‌های مهم و استراتژیک این ولسوالی بشمار می‌رود.

مطالب مرتبط