بریان هوک: از نظر من قاسم سلیمانی وزیرخارجه ایران است نه جواد ظریف

مسئول گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه امریکا اعلام کرد که واشنگتن ممکن است معافیت از تحریم نفتی ایران را بار دیگر تمدید نکند. برایان هوک همچنین درباره قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه ایران اظهار نظر کرد.blank
وی در وزارت خارجه امریکا در نشستی که “شورای دموکراسی” در ساختمان کنگره برگزار کرده بود و بصورت اینترنتی با دیگر اعضای این گروه در برلین و بروکسل در مشورت بود گفت: ما به دنبال فشار حداکثری بر ایران هستیم. ممکن است معافیت از تحریم‌های نفتی ایران پس از پایان مهلت (اردیبهشت) تمدید نکند.
او گفت: رئیس‌جمهوری آمریکا بسیار روشن گفته است که ما در اعمال فشار حداکثری بر ایران، به دنبال آن نیستیم که بعد از اتمام معافیت موقتی از تحریم، آن را تمدید کنیم. در دوره قبل بازار نفت، بسیار شکننده بود. ما فکر می‌کنیم که سال ۲۰۱۹ وضع بازار بهتر است و این فرصت بهتری برای فشار بر ایران به ما می‌دهد تا فروش نفت ایران را به صفر برسانیم.
مسئول گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه امریکا همچنین با اشاره به اعطای نشان ذوالفقار به قاسم سلیمانی، گفت: از نظر من آقای سلیمانی وزیرخارجه ایران است نه جواد ظریف.

چندی پیش جواد ظریف به دلیل عدم دعوت او در سفر بشار اسد به تهران از سمتش استفعا داد. او گفته بود بعد از انتشار تصاویر که او به عنوان وزیر خارجه ایران در آن حضور ندارد دیگر در جهان اعتباری ندارد.

قاسم سلیمانی از نزدیکان رهبر ایران است که صلاحیت غیر رسمی زیادی دارد. او در خارج از ایران با گروه های تروریستی نیز در ارتباط است.

مطالب مرتبط