امارات از روند صلح به رهبری افغا‌ن‌ها حمایت می‌کند

ولیعهد امارات متحده عربی در دیدار با رییس جمهور غنی گفته است کشورش از روند صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها حمایت می‌کند.

blank

در اعلامیه که از سوی ارگ ریاست جمهوری به نشر رسیده آمده است که رییس جمهور غنی روز گذشته با شیخ محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد امارات متحده عربی در ابوظبی دیدار کرده است.

بربنیاد اعلامیه دو طرف در این دیدار روی گسترش روابط تجاری، فرهنگی، اقتصادی، انکشاف زیر بنا، پروسه صلح و مبارزه با تروریزم بحث و گفت‌وگو کردند.

ارگ ریاست جمهوری می‌گوید دو طرف بر اهمیت همکاری و حمایت همه‌جانبه کشورهای منطقه از روند صلح به رهبری و مالکیت حکومت افغانستان تاکید نموده و تصریح کردند که صلح در منطقه، مستلزم صلح و ثبات در افغانستان است.

همچنان ولیعهد امارات متحده عربی گفته است که کشورش به آسیب دیدگان حوادث طبیعی اخیر افغانستان، کمک خواهد کرد.

در همین حال رییس جمهور غنی نقش امارات متحده عربی را در روند صلح حیاتی خوانده و گفته است مردم افغانستان بر نقش حیاتی امارات متحده عربی در روند صلح و آوردن رفاه در کشور، باور کامل دارند.

بربنیاد اعلامیه ارگ ریاست جمهوری مقام‌های افغان و امارات متحده عربی در این دیدار شش تفاهم‌نامه همکاری در بخش‌های انکشاف انرژی، زراعت، معادن، معارف، فرهنگی و ورزش را امضا کردند.

رییس جمهور غنی در حالی نقش امارات متحده عربی را در روند صلح حیاتی خوانده که این کشور در اوایل سال جاری میلادی میزبان مذاکرات نمایندگان امریکا و طالبان در مورد روند صلح کشور بود. امارات متحده عربی از جمله سه کشوری است که حکومت طالبان را به رسمیت شناخته بود.

مطالب مرتبط