وزارت صحت؛ ۶۵ تن دوای تاریخ گذشته و بی‌کیفیت را از بین برد

وزارت صحت عامه اعلام کرده است که این وزارت ۶۵ تن دوای تاریخ گذشته و بی‌کیفت را از بین برده است.

blank

در اعلامیه‌ی که امروز از سوی این وزارت به نشر رسیده آمده است که این مقدار دوا از شرکت‌های تولیدی و وارد کننده دوا، گمرکات و دواخانه‌های سطح شهر توسط اداره ملی امور تنظیم دوایی و محصولاتی صحی این وزارت جمع آوری شده بود، از بین برده شده است.

فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه هنگام از بین بردن این دواها گفته است که بهبود امور دوایی از اولویت‌های وزارت صحت عامه است و این وزارت تلاش می‌کند تا با ایجاد «دواخانه‌های زنجیره‌ای» کیفیت دوا و خدمات دواخانه‌های کشور را کنترل کند.

آقای فیروز افزود واردات دواهای بی‌کیفیت به صورت قاچاق و وجود دواهای تاریخ گذشته در بازارهای کشور باعث نگرانی وزارت صحت شده و این وزارت سعی می‌کند در همکاری با بخش خصوصی، دواهای بی‌کیفیت را از بازار جمع‌آوری و دواهای باکیفیت را جایگزین آن کند.

وی تصریح کرد: « طرح ایجاد «دواخانه‌های زنجیره‌ای» قسمی است که هر ۵۰۰ دواخانه در یک زنجیره قرار می‌گیرند و یک نفر به عنوان مسوول به وزارت صحت عامه معرفی می‌شود. در صورت تخطی و خلاف‌ورزی هریک از دواخانه‌های شامل در زنجیره، فرد مسوول نزد وزارت صحت عامه پاسخ‌گو است.»

وزیر صحت عامه از ادارات  ذیربط خواست تا جلو  واردات غیرقانونی دوای طبی را از سرحدات کشور بگیرند. براساس آمارهای وزارت صحت عامه در حال حاضر حدود ۱۴ هزار دواخانه در سطح کشور وجود دارد.

وزارت صحت عامه درحالی از از بین بردن ۶۵ تن دوای تاریخ گذشته و بی‌کیفیت خبر می‌دهد که وجود این دواها در بازارهای کشور یکی از چالش‌های جدی در برابر شهروندان است.

مطالب مرتبط