خلیل‌زاد: به استقلالیت افغانستان احترام داریم

زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه وزارت امور خارجه امریکا برای صلح افغانستان می‌گوید که هم او و هم همتایان چینی و روسی‌اش، به استقلالیت افغانستان احترام دارند و خواهان صلح برای تمامی افغان‌ها اند.blank

آقای خلیل‌زاد، پس از دیدار با ضمیر کابلوف، نماینده روسیه برای افغانستان و دینگ شیجون، نماینده چین برای افغانستان در توییترش نوشته است که همه‌ی آن‌ها به استقلالیت افغانستان احترام دارند و همچنان خواهان افغانستانی هستند که «هرگز» منبع تهدید برای هیچ یک از آن‌ها نباشد.

این دیدارها در دو روز گذشته در واشنگتن انجام شده است و خلیل‌زاد افزوده که به نماینده اتحادیه اروپا در امور افغانستان نیز دیدار کرده است.

در همین حال وزارت خارجه امریکا در یک خبرنامه گفته است که سه طرف به روز‌های پنجشنبه و جمعه باهم در واشنگتن ملاقات کردند و روی تلاش‌های مشترک جهت آوردن صلح، ثبات و امنیت برای افغانستان بحث کرده‌اند.blank

خبرنامه نیز افزوده که مقام‌های سه کشور تاکید کردند که به خودمختاری، استقلال و تمامیت ارضی افغانستان و نیز به این‌که تصمیم‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی افغانستان را دولت افغانستان بگیرد، احترام دارند.

وزارت خارجه امریکا گفته که این سه طرف تاکید کرده‌اند که بحث‌ها و مذاکرات در مورد صلح افغانستان ادامه یابد اما افزوده که در مورد تاریخ دقیق مذاکرات صلح، بعداً تصمیم گرفته خواهد شد.

پیش از این برخی مقام‌های افغان، زلمی خلیل‌زاد را به پنهان کاری در مذاکرات صلح و نیز زیر سوال بردن استقلالیت افغانستان در این مذاکرات، متهم کرده بودند.

مطالب مرتبط