نگرانی یوناما از قربانی‌شدن غیرنظامیان در حملات اخیر ننگرهار

یوناما یا هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان می‌گوید که در حملات انفجاری اخیر شهر جلال‌آباد؛ مرکز ولایت ننگرهار در شرق کشور، بیش از ۴۰ غیرنظامی کشته یا زخمی شده‌اند.blank

دفتر یوناما امروز (سه‌شنبه، ۲۰ حمل) با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرد که یافته‌های ابتدایی آنان نشان می‌دهد که در پنج روز اخیر، در پی انفجار مواد انفجاری تعبیه‌شده در جلال‌آباد، به ۴۰ فرد ملکی به‌شمول زنان و کودکان تلفات وارد شده‌است.

دفتر هیأت معاونت سازمان ملل در افغانستان گفته‌است که از این تلفات نگران است و خواهان توقف فوری استفاده از مواد انفجاری جاسازی شده در ساحات ملکی می‌باشد.

حمله‌های انفجاری و انفجار ماین‌های جاسازی‌شده در ننگرهار از روز پنجشبه هفته گذشته تا دیروز دوشنبه، جان نزدیک به ۱۰ تن را گرفت و بیش از ۳۰ تن دیگر در این انفجارها زخمی شده‌اند. این حمله‌ها بیشتر در نواحی اول، دوم و چهارم شهر جلال‌آباد رخ داده‌است.

با این حال، یوناما و دیگر سازمان‌های بین‌المللی از قربانی‌شدن افراد ملکی در حمله‌های انفجاری و مسلحانه ابراز نگرانی کرده‌اند. طبق بررسی‌های یوناما، تلفات ملکی در افغانستان در سال گذشته میلادی به بیشترین میزان در ۱۸ سال اخیر رسیده‌بود.

مطالب مرتبط