۳۰۰ میلیون دالر در پارک‌های صنعتی و تدارکاتی زون پایتخت جذب خواهد شد

سرپرست اداره انکشاف زون پایتخت می‌گوید که طی دو تا سه سال آینده، حدود ۳۰۰ میلیون دالر سرمایه‌گذاری در پارک‌های صنعتی و تدارکاتی این زون، جذب می‌شود.

سرپرست اداره اداره انکشاف زون پایتخت
سرپرست اداره اداره انکشاف زون پایتخت

عبدالسمیع استانکزی؛ سرپرست اداره انکشاف زون پایتخت، امروز (شنبه، ۲۴ حمل) دستاوردهای این اداره در سال مالی ۱۳۹۷ و برنامه‌های آن برای سال مالی ۱۳۹۸ را در برنامه “حسابدهی حکومت به ملت” بیان کرد.

او با اشاره به برنامه‌های این اداره در مورد اشتغال و تمرکززدایی، گفت که ایجاد زون‌های صنعتی، زراعتی و لجستیکی در چهار گوشه محدوده زون پایتخت، این ساحات را از مصرفی‌بودن به خودکفایی سوق می‌دهد و زمینه‌های بیشتر اشتغال را فراهم می‌سازد.

سرپرست اداره انکشاف زون پایتخت با اشاره به جلوگیری از غصب ۳۷۰۰۰۰ جریب زمین در محدوده شهر جدید کابل تأکید کرد که کار عملی بالای زمین مستردشده در پارسل ۲.۲ فاز اول این شهر جریان دارد.

او افزود که اداره انکشاف زون پایتخت طرح‌های متعددی را به منظور ایجاد دورنمای انکشافی، استفادۀ مؤثر از ملکیت‌های دولتی و پروژه‌های خاص و عاجل تهیه و به مقام عالی ریاست جمهوری ارائه کرده‌اند.

به گفته آقای استانکزی، مهم‌ترین برنامه‌های این اداره، طرح استفاده مؤثر از ملکیت‌های نهادهای عدلی و قضایی در ساحات زون پایتخت، تهیه طرح اسکان عودت‌کنندگان در شهرک‌های مهاجرین باریک‌آب، کوه کرغ و پالیسی اعمار شهرک‌ها، تهیه طرح استفاده مؤثر از ملکیت‌های وزارت تجارت و صنایع در ولایت کابل و تهیه پلان بهسازی ساحات تاریخی در زون پایتخت می‌باشد.

مطالب مرتبط