واکنش ارگ به اظهارات عبدالله: دو رهبر دیدار می‌کنند

ارگ ریاست جمهوری در پیوند به اظهارات داکتر عبدالله مبنی بر اشتراک‌نکردن تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» در لویه جرگه مشورتی صلح واکنش نشان داد و از دیدار دو رهبر در این‌باره خبر داد.

blank

هارون چخانسوری؛ سخنگوی ریاست جمهوری ناوقت یکشنبه شب (۲۵ حمل) در صفحه‌ توییترش نوشت که عبدالله عبدالله و تیم انتخاباتی‌اش تاکنون شکایت و نگرانی‌های خود را در مورد لویه جرگه با رئیس جمهور غنی شریک نکرده‌است.

آقای چخانسوری افزود: «قرار است رییس جمهور غنی در دیدارش با داکتر عبدالله عبدالله، شکایت و نگرانی تیم مذکور را استماع نماید و تصامیم مناسب در زمینه اتخاذ گردد.»

تیم ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله؛ رییس اجرایی کنونی کشور روز گذشته با نشر اعلامیه‌ای گفت که این تیم نه در سطح احزاب و شخصیت‌های شامل آن و نه در سطح حکومت، تا این مرحله طرف مشورت برای برگزاری چنین نشستی نبوده‌است.

عبدالله عبدالله افزود که در عین حال، دلایل قانع‌کننده‌ای برای این نشست نیز سراغ ندارد.

رییس اجرایی همچنین گفت که تیم «ثبات و همگرایی» در نشستی زیر نام «جرگه مشورتی صلح» اشتراک نخواهد کرد و این نشست را «ممد به حل مشکلات موجود در افغانستان نمی‌داند».

پیش از این محمد عمر داوودزی؛ مسؤول برگزاری لویه جرگه مشورتی به رسانه‌ها گفته‌بود که با آقای عبدالله در این مورد صحبت کرده و بعضی نگرانی‌های عبدالله را به جا خواند و افزود که تلاش می‌شود قناعت وی را حاصل کنند.

لویه جرگه مشورتی صلح قرار است به تاریخ نهم ثور سال جاری با حضور بیش از ۲۵۰۰ نفر برگزار شود و برای چهار روز ادامه خواهد یافت. هرچند هدف این نشست، مشورت در مورد صلح خوانده شده؛ اما شماری از نامزدان دیگر انتخابات ریاست جمهوری، به شمول حنیف اتمر این نشست را تحریم کرده‌اند و آن ‌را کمپاین انتخاباتی و «لویه جرگه سفارشی» خوانده‌اند.

مطالب مرتبط