نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری خواستار پایان دوره‌ حکومت در اول جوزا شدند

۱۱ نامزد انتخابات ریاست جمهوری با صدور یک اعلامیه مشترک، خواستار پایان کار حکومت وحدت ملی در اول جوزای سال جاری شدند.

blank

گروه‌های انتخاباتی احمدولی مسعود، رحمت‌الله نبیل، عنایت‌الله حفیظ، غلام‌فاروق نجرابى، فرامرز تمنا، محمدابراهیم الکوزى، محمدحکیم تورسن، محمدحنیف اتمر، محمدشهاب حکیمی، نوررحمان لیوال و نورالحق علومی در این اعلامیه تداوم کار حکومت وحدت ملی پس از اول جوزا را غیر موجه و در تضاد با ثبات ملی کشور خوانده‌اند.

در این اعلامیه آمده‌است: «با صراحت اعلام می‌نماییم که دوره کاری حکومت در اول جوزای ۱۳۹۸ به پایان می‌رسد، استفاده از هرگونه حیله سیاسی برای دوام غیر موجه و در تضاد با ثبات ملی کشور تلقی می‌کنیم. لذا زمان کار حکومت با در نظرداشت ماده ۶۱ قانون اساسی در اول جوزای سال جاری هم به لحاظ حقوقی و نیز از جهت سیاسی پایان‌یافته انگاشته می‌شود و دوام غیر منطقی آن با وجود اینکه بحران‌افزایی می‌کند، ضریب امید اجتماعی را بیشتر از پیش پائین می آورد.»

این نامزدان ریاست جمهوری اطمینان داده‌اند که طرح بدیل حکومت را در پرتو قوانین و تفاهم حقوق‌دانان، سیاسیون، جامعه مدنی و سایر اقشار جامعه در سریع‌ترین زمان ممکن اعلام خواهند کرد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که بارها اشرف‌غنی و عبدالله عبدالله؛ رهبران حکومت وحدت ملی تاکید کرده‌اند که تداوم کار این حکومت تا پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری می‌باشد.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری به تاریخ ششم ماه میزان سال جاری برگزار شود.

مطالب مرتبط