تا یکسال دیگر صادرات هرات به ۶۰۰ میلیون دالر می‌رسد

مسؤولان محلی هرات می‌گویند که تا سال آینده تلاش می‌کنند که صادرات هرات به بیش از ۶۰۰ میلیون دالر در سال برسد.

blank

بابر عنایت؛ رییس صنعت و تجارت هرات در حاشیه نشست استماعیه بررسی چالش‌های و فرصت‌ها صادرکنندگان، به خبرگزاری افق گفت که حکومت زیرساخت‌های لازم برای افزایش صادرات این ولایت را فراهم می‌سازد.

سعد خطیبی؛ رییس اتاق تجارت و صنایع هرات هم به خبرگزاری افق گفت که در سال گذشته صادرات هرات بیش از ۶۰ میلیون دالر بوده‌است.

blankاو تاکید کرد که حکومت باید برای افزایش صادرات هرات برنامه‌‎های جدی را روی دست بگیرد تا آهنگ رشد اقتصادی هرات سریع‌تر از گذشته شود.

با ساخت مراکز پروسس و بسته‌بندی اموال تجارتی صادراتی هرات در سال‌های آینده افزایش پیدا خواهد کرد.

هرات از جمله ولایت‌های کلیدی در بخش اقتصادی افغانستان شمرده می‌شود. در این ولایت، ظرفیت‌های بلند اقتصادی برای افزایش صادرات کالاهای صنعتی، صنایع دستی و زراعت و مالداری به‌گونه چشم‌گیری قابل دسترس است؛ اما افزایش صادرات به حمایت دولت نیازمند می‌باشد.

صادرکنندگان هرات از حکومت می‌خواهند که در راستای حل مشکلات در بخش صادرات اقدام کند.

آغاز عملی دهلیزهای هوایی و حمایت بیشتر از صادرکنندگان، از خواسته‌های اصلی صادرکنندگان می‌باشد.

ولایت هرات به‌عنوان قطب اقتصادی افغانستان مشهور است. از طریق این ولایت حجم عظیمی از داد و ستدهای بازرگانی افغانستان صورت می‌گیرد.

در سال گذشته افتتاح راه لاجورد یا مسیر وصل افغانستان از طریق کشورهای ترکمنستان، قزاقستان، آذربایجان و ترکیه به کشورهای اروپایی و استفاده از بندر چابهار، از اقدامات حکومت برای رشد اقتصادی و کاهش وابستگی در بخش ترانزیت به کشور پاکستان بوده‌است.

اتاق تجارت و صنایع هرات می‌گوید که در آینده با استفاده از این راه‌های ترانزیتی، صادرات هرات نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

هرات همچنین در بخش استخراج معادن و تولید کالاهای صنعتی در افغانستان در یک و نیم دهه گذشته به پیشرفت‌های قابل قبولی دست یافته‌است.

مطالب مرتبط