حمله به وزارت مخابرات؛ دو مهاجم کشته شدند، درگیری جریان دارد

مقام‌های امنیتی می‌گویند که شماری از مهاجمان مسلح چاشت امروز (شنبه، ۳۱ حمل) بر ساختمان وزارت مخابرات حمله کردند.blank

نصرت رحیمی؛ سخنگوی وزارت امور داخله کشور در توییترش نوشته که این حمله با وقوع یک انفجار حوالی ساعت ۱۱:۴۰ امروز (شنبه، ۳۱ حمل) آغاز شد و سپس مهاجمان با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

آقای رحیمی همچنین گفت که مهاجمان بر یک زیارتگاه در کنار وزارت مخابرات حمله کردند و می‌خواستند از طریق آن به ساختمان این وزارت و اداره «پسته‌خانه مرکزی» برسند.

به گفته سخنگوی وزارت امور داخله، تاکنون دو مهاجم از پا درآمده‌اند و تلاش برای مهار دیگر مهاجمان جریان دارد.

همزمان، سیدمحمد روشندل؛ فرمانده پولیس کابل به رسانه‌ها گفت که چهار مهاجم با لباس «پولیس امن و نظم عامه» وارد ساختمان وزارت مخابرات شده‌اند و عملیات برای مهار آنان نیز به کندی به پیش می‌رود.

به گفته‌ او این عملیات به دلیل محفوظ نگه‌داشتن جان کارمندان وزارت مخابرات و وزارت اطلاعات و فرهنگ که در پهلوی این وزارت قرار دارد، به آهستگی به‌پیش می‌رود.

فرمانده پولیس کابل افزود که از بیش از ۲۰۰۰ کارمندان این نهادها تعدادی نجات داده شده‌ و شماری نیز در جاهای امن جابه‌جا شده‌اند.

وزارت داخله تاکنون وقوع سه انفجار را در محل رویداد تایید کرده‌است.

هنوز هیچ گروهی مسؤولیت این حمله را بر عهده نگرفته‌است.

این حمله تنها یک روز پس از لغو نشست بین‌الافغانی قطر به دلیل اختلاف میان حکومت افغانستان، گروه طالبان، جریان‌های سیاسی داخلی و دولت قطر بر سر لیست پیشنهادی از جانب ارگ ریاست جمهوری، صورت می‌گیرد.

مطالب مرتبط