اعتراض شدید پاکستان به ایران در پی تیرباران ۱۴ شهروند پاکستانی

وزارت امور خارجه پاکستان، در واکنش به اقدام یک گروه جدایی‌طلب در تیرباران ۱۴ تن در این کشور، ایران را به بی‌عملی در قبال این گروه متهم کرده و خواستار توضیح رسمی تهران در این‌باره شده‌است.blank

دو روز پیش، افراد مسلحی که لباس یک گروه شبه نطامی پاکستان را بر تن داشتند، بس‌هایی را که در مسیر جاده اوماره به گوادر در حرکت بود، متوقف کرده و ۱۴ تن را که ظاهرا برای نیروهای مسلح پاکستان، فعالیت می‌کردند، به گلوله بستند.

رسانه‌های پاکستان می‌گویند که وزارت خارجه آن کشور اعتراضیه‌ای را به سفارت ایران در اسلام آباد تسلیم کرده و نارضایتی شدید خود را به عدم واکنش و اقدام ایران در قبال این گروه اعلام کرده‌است.

گفتنی است که پیش از این، ایران بارها پاکستان را به میزبانی گروه‌های تروریستی متهم کرده و هشدار داده‌بود؛ اما این‌بار پاکستان، ایران را متهم به میزبانی یک گروه جدایی‌طلب شبه‌ نظامی کرده و گفته‌است که ایران مسؤول عملیات خشونت‌آمیز اخیر است.

پیش از این، محمدجواد ظریف؛ وزیر امور خارجه ایران و سخنگوی آن وزارت به طور جداگانه، این حلمه را محکوم کردند؛ اما ایران تاکنون واکنشی به ادعاهای ‌مطرح‌شده از سوی پاکستان، نشان نداده‌است.

این ادعا‌ها از سوی وزارت خارجه پاکستان در حالی مطرح می‌شود که عمران خان؛ نخست‌وزیر این کشور، در آینده نزدیک، عازم ایران شود.

مطالب مرتبط