افتتاح شفاخانه «محمد علی جناح»

دانش: روند استخدام در وزارت صحت عامه عادلانه نیست

سرور دانش؛ معاون دوم ریاست جمهوری می‌گوید که در وزارت صحت عامه روند استخدام‌ها عادلانه نیست و به حقوق اقلیت‌ها توجه نمی‌شود.
blank

آقای دانش این مطلب را امروز (شنبه ۳۱ حمل) در هنگام افتتاح شفاخانه «محمد علی جناح» بیان کرده است.

او هم چنین خطاب به فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه گفته است که باید در روند استخدام‌ها شایستگی و شفافیت مد نظر گرفته شود.

این شفاخانه ۲۰۰ بستر از سوی کشور پاکستان به هزینه ۲۴ میلیون دالر امریکایی ساخته شده است.

افق را در تلگرام دنبال کنید

معاون دوم رییس‌جمهور در این مراسم گفت که از کمک بشردوستانه کشور پاکستان برای اعمار این شفاخانه تشکری می‌کنیم و انتظار داریم تا این کشور در آوردن صلح به حکومت افغانستان کمک کند، زیرا هر دو کشور در آتش جنگ و ناامنی می سوزند و اکنون همه زیر بناهای افغانستان به دلیل جنگ ویران شده است.

آقای دانش افزود:« دولت افغانستان مکلف است که عرضه خدمات صحی رایگان را برای شهروندان کشور فراهم کند، اما تا هنوز در این امر موفق نبوده است. بنابراین باید برای جلوگیری از رفتن بیماران به خارج کشور کارهای موثری در سکتور صحی صورت گیرد.»

در حالی شفاخانه «محمد علی جناح» در کابل به بهره برداری می‌رسد که هم اکنون شماری زیادی از شهروندان کشور جهت درمان به کشور پاکستان مراجعه می‌کنند.

هر چند در یک و نیم دهه گذشته پیشرفت‌های در عرصه دسترسی به خدمات صحی در افغانستان به وجود آمده است، اما تاکنون هم شماری از شهروندان کشور به خدمات صحی معیاری دسترسی ندارند.

مطالب مرتبط