وردک: پارلمان تا روز پنجشنبه هفته جاری افتتاح می‌شود

فاروق وردک؛ وزیر دولت در امور پارلمانی می‌گوید که احتمالاً پارلمان و تا اخیر هفته جاری می‌شود و نمایندگان جدید به کار شان آغاز خواهند کرد.blank

آقای وردک که امروز (یکشنبه، اول ثور) در برنامه حساب‌دهی حکومت به ملت صحبت می‌کرد، افزود که ترتیب برنامه‌های آشنایی نمایندگان با مجلس همزمان با افتتاح شورای ملی و معرفی وزرای پیشنهادی برای گرفتن رای اعتماد از برنامه‌های جدید این وزارت در سال جاری است.

هرچند تا کنون نتایج نهایی انتخابات پارلمانی که شش ماه پیش برگزار شد، هنوز به‌گونه‌ی کامل اعلام نشده اما آقای وردک از افتتاح شورای ملی در روزهای نزدیک خبر داد. کمیسیون مستقل انتخابات تا کنون توانسته نتایج نهایی ۲۷ ولایت و حوزه اهل هنود را اعلام کند اما نتایج حوزه کوچی‌ها و ۶ ولایت دیگر باقی مانده است.

افق را در تلگرام دنبال کنید

وزیر دولت در امور پارلمانی همچنان می‌گوید که این وزارت در سال گذشته ۲۸ سند تقنینی شامل ۱۲ موافقت‌نامه بین‌المللی و ۱۶ سند دیگر در برگیرندۀ فرامین تقنینی، طرح قانون و طرح تعدیل قوانین بوده در شورای ملی طی مراحل و بعد از تصویب هر دو مجلس، به توشیح ریاست جمهوری فرستاده است.

وردک افزود که تهیه و تدوین پلان استراتژیک پنج‌ساله‌ی وزارت، هماهنگی برای تامین امنیت اعضای شورای ملی در سفرهای داخلی وتنظیم سفرهای رسمی اعضای شورای ملی، از فعالیت‌های وزارت دولت در امور پارلمانی در سال ۱۳۹۷ بوده است.

به گفته‌ی فاروق وردک، طی مراحل طرح تنظیم قانون روابط پارلمانی، زمینه‌سازی تطبیق روند استجواب وزرا براساس قانون اساسی و ایجاد کمیسیون بررسی تخطی‌های سلوکی اعضای ولسی جرگه از برنامه‌های این وزارت برای سال جاری است.

مطالب مرتبط

یک نظر

  1. این جمله را درست بنویسید
    و تا اخیر هفته جاری می شود
    این چه معنی می دهد؟

    فاروق وردک؛ وزیر دولت در امور پارلمانی می‌گوید که احتمالاً پارلمان و تا اخیر هفته جاری می‌شود و نمایندگان جدید به کار شان آغاز خواهند کرد.