برایان هوک:

ایران پس از تحریم‌های امریکا۱۰ میلیارد دالر درآمد نفتی اش را از دست داده است

برایان هوک، رییس «گروه اقدام ایران» در وزارت خارجه امریکا گفت از ماه می گذشته، ایران  بیش از ۱۰ میلیارد دالر از درآمدهای نفتی‌اش را به دنبال تحریم‌های امریکا از دست داده است. ماه می گذشته، زمانی است که ترامپ، رییس جمهوری امریکا، از توافق «برجام» خارج شد. با این حال، دور جدید تحریم‌های نفتی علیه ایران از آبان‌ماه گذشته، نوامبر سال ۲۰۱۸، آغاز شدند.blank

خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه چهارم ثور در گزارشی از واشنگتن و به نقل از این مقام دولتی در وزارت خارجه امریکا نوشت: «پیش از آغاز تحریم‌ها، درآمد نفتی ایران رقمی در حدود ۵۰ میلیارد دالر بود. برآوردهای ما حاکی از آن است که از ماه می پیش، ایران از بیش از ۱۰ میلیارد دالر از درآمد‌های نفتی‌اش محروم شده است.»

امریکا می‌گوید فشار بر ایران تنها با هدف تغییر رویکرد جمهوری اسلامی صورت می‌گیرد. روز دوشنبه برایان هوک در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی الحره امریکا، ضمن تکرار این گفته که امریکا می‌خواهد صادرات نفت ایران را به صفر برساند؛ گفت که ایالات متحده آماده است تا با ایران برای رسیدن به توافق تازه‌ای که جایگزین «برجام» شود مذاکره کند. به گفته هوک، این توافق جدید می‌تواند به تایید مراجع قانونی و سنای ایالات متحده نیز برسد.

مطالب مرتبط