خلیلزاد با برخی مقام‌های اروپایی دیدار کرد

زلمی خلیلزاد؛ نماینده ویژه وزارت امور خارجه امریکا برای صلح افغانستان با نمایندگان بریتانیا، آلمان، فرانسه، ایتالیا، ناروی و اتحادیه اروپا در لندن دیدار و در مورد روند صلح افغانستان گفتگو کرده‌است.blank

آقای خلیلزاد شب گذشته (چهارشنبه، ۴ ثور) در صفحه‌ توییترش نوشت که نمایندگان اروپایی حمایت کشورهای‌شان را از پروسه صلح افغانستان اعلام کردند.

در همین حال،‌ اداره ارتباطات حکومت بریتانیا با نشر خبرنامه‌ای گفته‌است که در این ملاقات روی احترام به حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی افغانستان و تمایل مردم این کشور به صلح صحبت شده‌است.

گفتگوهای بین‌الافغانی
در این خبرنامه آمده‌است که شرکت‌کنندگان این نشست همچنین بر گفتگوهای بین‌الافغانی تاکید کرده و افزوده‌اند که آینده افغانستان «مربوط به تصمیم‌گیری خود افغان‌ها است و نباید این کشور بار دیگر به گذشته برگردد.»

شرکت‌کنندگان همچنین از گروه طالبان خواسته‌اند تا با گروه القاعده و سایر گروه‌های تروریستی روابط شان را قطع کرده و از خاک این کشور تهدیدی را متوجه سایر کشورها نسازد.

خبرنامه افزوده‌است که نمایندگان کشورهای اروپایی و امریکا بر تعهد‌ این کشورها به اجرای توافقنامه صلح، حفظ حقوق زنان و سایر دستاوردهای اقتصادی و اجتماعی تاکید کرده‌اند.

این دیدار در چارچوب هفتمین سفر زلمی خلیلزاد انجام شده و قرار است او در ادامه این دور از دیدارهایش به چندین کشور دیگر به شمول افغانستان سفر کند.

مطالب مرتبط