دست‌کم ۲۲ داعشی در ننگرهار کشته شدند

مقام‌های محلی در ولایت ننگرهار در شرق کشور از کشته‌شدن حداقل ۲۲ عضو گروه تروریستی داعش در پی عملیات نیروهای ویژه امنیت ملی خبر می‌دهند.blank
دفتر مطبوعاتی والی ننگرهار امروز (سه‌شنبه، ۱۰ ثور) با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرد که این عملیات شب گذشته در مربوطات ولسوالی خوگیانی این ولایت راه‌اندازی شد که در نتیجه آن ۲۲ عضو داعش به‌شمول برخی فرماندهان این گروه کشته شدند.

افق را در تلگرام بخوانید

خبرنامه افزوده که در این عملیات چهار مرکز گروه داعش در این ولسوالی نیز تخریب شده و همچنین دو نفر به اتهام ارتباط با این گروه بازداشت شده‌اند.

بربنیاد خبرنامه، در این مراکز گروه داعش، سلاح و مهمات نظامی نگهداری می‌شد که از سوی نیروهای امنیت ملی از بین برده شده‌است.

دفتر مطبوعاتی والی ننگرهار گفته که هشت حلقه ماین جابه‌جا شده‌ این گروه نیز در جریان عملیات نیروهای امنیت ملی کشف و خنثی شده‌‌است. این دفتر افزوده که به نیروهای امنیتی و غیرنظامیان در این عملیات هیچ آسیبی نرسیده‌است.

ننگرهار از ولایت‌های ناامن افغانستان است که در برخی ولسوالی‌های آن از جمله اچین و خوگیانی و کوت و پچیراگام و شیرزاد، گروه داعش فعالیت دارد و در برخی ولسوالی‌ها نیز گروه طالبان حضور دارد. هرچند شکست داعش در اواخر سال گذشته از سوی رییس جمهور غنی در این ولایت اعلام شد؛ اما تحرکات این گروه تاکنون هم در ننگرهار جریان دارد.

مطالب مرتبط