فوری؛

حمله مهاجمان مسلح بر یک مؤسسه خارجی در کابل؛ درگیری ادامه دارد

لحظاتی پیش، صدای یک انفجار نیرومند در منطقه شهر نو کابل شنیده شده‌است.blank

نصرت رحیمی؛ سخنگوی وزارت امور داخله در گفتگو با  خبرگزاری افق وقوع این انفجار را تایید کرد اما جزییات بیشتر در این مورد نداد.

آقای رحیمی در توییترش نوشته: «حوالی ساعت ۱۱:۴۰ قبل از ظهر در مقابل دفتر موسسه کونتر پارت عقب لوی سارنوالی مربوط حوزه دهم امنیتی پولیس انفجار صورت گرفته است. نوعیت این انفجار تثبیت نگردیده و تیم بررسی به محل اعزام شده و صدای تیر اندازی نیز از محل شنیده می‌شود.»

او در صحبت با رسانه‌ها گفت که پولیس به محل رسیده رویداد رسیده و مهاجمان توسط نیروهای پولیس محاصره شده‌اند. او افزود که اکثر کارمندان موسسه کونتر پارت توسط نیروهای امنیتی به جای مصوون منتقل شده‌اند و تلاش برای مهار این حمله جریان دارد.

در همین حال فردوس فرامرز؛ سخنگوی پولیس کابل گفته که گفته می‌شود دو تن از مهاجمان مسلح پس از یک انفجار به یک مؤسسه خیریه داخل شده‌اند. او همچنان گفته که این مؤسسه در عقب لوی سارنوالی در شهر نو موقعیت دارد.

او همچنان می‌گوید که ۱۵۰ تن از کارمندان این موسسه توسط پولیس نجات داده شده‌اند.

وزارت صحت عامه می‌گوید که از این حمله تا کنون ۹ زخمی به شفاخانه‌ها منتقل شده‌اند.

شاهدان عینی می‌گویند که با گذشت نزدیک بیش از یک ساعت از انفجار هنوز هم دود غلیظ از این ساحه بلند می‌شود. این شاهدان می‌افزایند که گهگاهی صدای انفجارهای کوچک و بزرگ نیز از محل درگیری شنیده می‌شود.

در نزدیکی محل انفجار دادستانی کل افغانستان، چندین فروشگاه و همچنین دفتر نمایندگی سازمان ملل و چندین نهاد بین‌المللی قرار دارد.

طالبان مسوولیت این حمله را به‌دوش گرفته و گفته‌ که نیروهای آنان در موسسه کونترپارت درگیر هستند. این گروه موسسه کونترپارت را «شبکه تخریبی» خوانده‌اند.

مطالب مرتبط