بندر چابهار مشمول تحریم‌های امریکا علیه ایران نمی‌شود

الیس ویلز؛ معاون وزارت خارجه امریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی که به افغانستان سفر کرده، در دیدار با صلاح‌الدین ربانی؛ وزیر خارجه‌ کشور گفته‌است که بندر چابهار از تحریم‌های امریکا علیه ایران محفوظ خواهد بود.blank

در یک خبرنامه‌ وزارت امور خارجه که امروز (سه‌ شنبه، ۲۴ ثور) منتشر شده، آمده‌است که این دیدار روز گذشته در مقر این وزارت انجام شده و دوطرف روی همکاری‌های بیشتر منطقه‌ای، امنیت و مبارزه با هراس‌افکنی تاکید کرده‌اند.

افق را در تلگرام بخوانید

خبرنامه افزوده که خانم ویلز بر تعهد درازمدت امریکا در برابر افغانستان در عرصه‌های مختلف تأکید کرد و گفتمان جامع داخلی مردم افغانستان به‌خاطر به نتیجه‌رسیدن گفتگوهای صلح را مهم خواند.

او همچنین گفت که بندر چابهار از تحریم‌های امریکا بر ایران مستثنا خواهد بود.

صبغت احمدی؛ سخنگوی وزارت خارجه در این مورد گفته‌است که بندر چابهار یکی از بندر‌های کلیدی است که افغانستان و هند برای مستثنی‌بودن این بندر از تحریم‌های امریکا کار‌های زیادی انجام داده‌اند.

او افزوده که حالا هم ایالات متحده از ادامۀ مستثنی‌بودن بندر چابهار از تحریم‌ها خبر داده‌است.

صلاح‌الدین ربانی؛ وزیر خارجه نیز در این دیدار از ادامه‌ کمک‌های ایالات متحده امریکا به افغانستان قدردانی کرده و اجماع داخلی و منطقه‌ای برای دست‌یافتن به صلح را بااهمیت دانسته‌است.

الیس ویلز روز یک‌شنبه وارد کابل شد و تاکنون با رهبران حکومت وحدت ملی، اعضای کمیسیون مستقل انتخابات و برخی اعضای شورای عالی صلح دیدار کرده‌است.

او در دیدارهایش در مورد برگزاری انتخابات شفاف و سراسری نیز بحث و گفتگو کرده‌است.

مطالب مرتبط