شورای حراست و ثبات: تعویق انتخابات پذیرفتنی نیست

شورای حراست و ثبات افغانستان می‌گوید که انتخابات شفاف و عادلانه، تنها راه انتقال مسالمت‌آمیز قدرت سیاسی است و تعویق آن، غیرقابل پذیرش است.blank

این شورا در اعلامیه‌ای که امروز (یک‌شنبه،۲۹ ثور) نشر کرده،‌ تاکید می‌کند که انتخابات پیش ‌رو باید از جانب کمیسیون مستقل انتخابات با اتخاذ تدابیری که متضمین شفافیت و عادلانه‌بودن آن باشد، برگزار شود.

خبرهای بیشتر را در تلگرام ما بخوانید

شورای حراست و ثبات که از جریان‌های سیاسی منتقد حکومت محسوب می‌شود، هرنوع تاخیر و تعویق انتخابات، به‌هر دلیلی غیرقابل قبول دانسته‌است.

این شورا در عین حال، با اشاره به برگزاری جرگه مشورتی صلح که به ریاست عبدالرب رسول سیاف؛ از رهبران کلیدی شورای حراست و ثبات برگزار شد، تأکید کرده که موفقیت مصالحه، امری مهم و ضروری برای شهروندان است. شورای رهبری مصالحه در پرتو توصیه‌های «نمایندگان ملت» که در قطعنامه لویه ‌جرگه مشورتی صلح انعکاس یافت، روند مصالحه را با قوت پیگیری و تعقیب کنند.

در ادامه این اعلامیه آمده‌است که اختلاف در میان سیاست‌گران امری معمول است؛ اما از آن‌ها تفاضا می‌رود که هرنوع اختلاف و دیدگاه‌شان را از راه مشورت و تفاهم، حل کنند.

جرگه مشورتی صلح علیرغم حضور آقای سیاف، از سوی بسیاری از سیاستمداران، جریان‌های سیاسی و نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، تحریم شد و درخواست سیاف برای مشارکت تحریم‌کنندگان در نشست پایانی آن جرگه نیز نتیجه‌بخش نبود و بی‌پاسخ ماند.

مطالب مرتبط