یوناما خواستار تمرکز بیشتر بر انتخابات ریاست جمهوری شد

تادامیچی یاماموتو؛ نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان، خواستار تمرکز بیشتر بر انتخابات ریاست جمهوری شد. پیشتر اعلام شد که امریکا هم خواستار تعویق انتخابات شورای ولایتی و انتخابات پارلمانی غزنی و تمرکز بر انتخابات ریاست جمهور شده‌است.

blank

تادامیچی یاماموتو این سخنان را امروز (یکشنبه، ۲۹ ثور) در دیدار با اعضای کمیسیون انتخابات گفت و افزود که به انتخابات ریاست جمهور چهار ماه باقی مانده و این نیاز به واقع‌نگری و تمرکز بیشتر همه بازیگران بر این روند دارد.

یاماموتو افزود که انتخابات ریاست جمهوری باید در وقت معین آن برگزار شود و همه طرف‌ها نقش خود را بازی کنند تا افغان‌ها از حق رای قانونی خود استفاده کنند.

صبح امروز برخی منابع گفته‌بودند که آقای یاماموتو خواهان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری جدا از انتخابات شوراهای ولسوالی‌ها و انتخابات مجلس نمایند‌گان غزنی شده‌است.

این منابع به رسانه‌ها گفته‌بودند که نماینده ویژه سازمان ملل متحد به اعضای کمیسیون هشدار داده که برگزاری همزمان انتخابات ریاست جمهوری با دو انتخابات دیگر به معنای «خودکشی» است.

در همین حال یوناما با نشر یک‌رشته توییت‌ها این موضوع را رد کرده و از قول یاماموتو نوشته‌است که این تصمیم کمیسیون مستقل انتخابات است که چند انتخابات برگزار می‌کند.

او افزوده که به تصامیم کمیسیون انتخابات احترام می‌گزارد و به‌عنوان یک راهنمای فنی در کنار این کمیسیون خواهد بود.

این در حالی است که به‌تاز‌گی رییس کمیسیون مستقل انتخابات گفته‌است که پیشنهاد الیس ویلز؛ معاون وزارت خارجه امریکا مبنی بر تأخیر در برگزاری انتخابات شوراهای ولایتی و انتخابات پارلمانی ولایت غزنی را رد کرده‌است.

مطالب مرتبط