انتقاد فعالان اقتصادی از غیرفعال‌بودن دهلیز هوایی هرات – دهلی

مسؤولان اتاق تجارت و صنایع هرات، از غیرفعال‌بودن دهلیز هوایی هرات – دهلی به‌شدت انتقاد می‌کنند.

blank

خلیل‌احمد یارمند؛ آمر اجرایی اتاق تجارت و صنایع هرات به خبرگزاری افق گفت که از ماه حوت سال گذشته که دهلیز هوایی هرات – دهلی آغاز به فعالیت کرده، تاکنون تنها یک پرواز صورت گرفته‌است.

او از حکومت می‌خواهد که در راستای فعال‌سازی این دهلیز هوایی اقدام کند.

پیشتر، سعد خطیبی؛ رییس اتاق تجارت و صنایع هرات نیز گفته‌بود که نباید دهلیز هوایی هرات – دهلی به‌گونه نمایشی افتتاح می‌شد.

در ماه حوت سال گذشته، نخستین محموله زراعتی ولایت هرات، به ارزش حدود ۱۴ میلیون افغانی از طریق دهلیز هوایی به هند منتقل شد.

هند یکی از بازارهای مناسب برای فروش محصولات زراعتی افغانستان شمرده می‌شود. با این‌حال، انتقال محصولات زراعتی از طریق کشور پاکستان به هند همواره دردسرساز بوده‌است. در بسیاری از اوقات، پاکستان اجازه صادارت کالاهای افغانستان را از طریق این کشور به هند نداده‌است.

افق را در تلگرام دنبال کنید

در همین حال، توریالی طاهری؛ معاون شورای ولایتی هرات در صحبت با خبرگزاری افق، از حکومت مرکزی می‌خواهد که تاسیسات لازم را در میدان هوایی هرات به‌خاطر آغاز دهلیز هوایی هرات – دهلی فراهم کند.

میدان هوایی هرات، زیرساخت‌های لازم مانند سردخانه برای انتقال کالاهای صادراتی از طریق دهلیز هوایی را ندارد.

هرچند در اویل سال جاری، مقام‌های محلی هرات وعده داده‌بودند که دهلیز هوایی هرات – استانبول نیز آغاز به‌کار می‌‌کند؛ اما‌ اکنون، هیچ چشم‌انداز روشنی برای ایجاد این دهلیز هوایی وجود ندارد.

مطالب مرتبط