صدها نماینده امریکایی خواستار حضور نظامی در سوریه شدند

صدها تن از نمایندگان امریکا با امضای پیامی ضمن درخواست از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری خود برای ادامه حضور ایالات متحده در سوریه، نسبت به حضور گروه‌های تندرو در این کشور ابراز نگرانی کردند.blank

به نقل از رویترز عربی، در این پیام که ۴۰۰ تن از اعضای مجلس نمایندگان و سنای امریکا آن را امضا کردند، آمده است، “در حالی که برخی از همپیمانان امریکا در خاورمیانه با تهدیداتی روبرو هستند، رهبری امریکا و حمایت‌هایش مانند گذشته نقش قاطعانه‌ای ایفا می‌کند”.

بسیاری از اعضای کنگره دموکرات‌ و جمهوری‌خواه‌ از سیاست‌های امریکا در قبال سوریه از ماه دسامبر به بعد نگران هستند، یعنی از زمانی که ترامپ با تصمیم خود درباره خروج تمامی نیروهای امریکایی از سوریه تیم امنیت ملی و همپیمانانش را غافل‌گیر کرد.

ترامپ در ماه فبروری از تصمیم مذکور خود منصرف شده و با باقی ماندن بخشی از نیروهای امریکا در خاک سوریه موافقت کرد، “تا گروه تروریستی داعش را در مرحله‌ای که از نظر ارتش امریکا مرحله قاطعانه برای برقراری ثبات در سوریه خواهد بود، تحت فشار قرار دهد”.

همچنین نمایندگان تمریکا در پیام مذکور از ترامپ خواستند ایران و روسیه را به خاطر فعالیت آنها در سوریه و نیز حزب‌الله لبنان را بیش از پیش تحت فشار قرار دهد.

کنگره امریکا و سنا در مجموع ۵۳۵ نماینده دارند.

مطالب مرتبط