ده‌ها نفر به اتهام سرقت برق به دادستانی معرفی شدند

شرکت برق افغانستان اعلام کرد که ده‌ها نفر را به اتهام سرقت برق در شهر کابل و دیگر ولایات به دادستانی معرفی کرده‌است.blank

امان‌الله غالب؛ رییس شرکت برق امروز (سه‌شنبه، ۳۱ ثور) در یک نشست خبری در کابل گفت که این شرکت پس از این بدهکاران خود را از طریق کمیته رسیدگی به قضایای برق که در دادستانی ایجاد خواهد شد، به پرداخت صرفیه برق وادار خواهد کرد.

این شرکت همچنین تفاهمنامه‌ای را با دادستانی کل امضا کرد که براساس آنَ مقروضین صرفیه برق و سارقان انرژی برق از سوی دادستانی مورد پیگرد قرار می‌گیرند.

آقای غالب در این نشست خبری گفت: «اخیرا ۳۰۰ نفر از سارقین برق در کابل و ولایات به دادستانی معرفی شدند که پس از آن بیش از یک صد میلیون افغانی مقروضیت این سارقین تصفیه شد.»

او افزود که مشترکین غیردولتی بیش از ۷٫۸ میلیارد افغانی از شرکت برق بدهکار هستند که از این پس فهرست آنان به ترتیب مقدار قرض‌شان در رسانه‌ها نشر خواهد شد.

افق را در تلگرام بخوانید

او همچنین گفت که باشندگان ساحات رهایشی به‌شمول برخی مسؤولان بلندرتبه‌ پیشین و برحال دولتی و اماکن مقدس شامل مساجد و تکیه‌خانه‌ها نیز شامل مقروضین شرکت برق هستند.

به‌گفته‌ی آقای غالب با ایجاد کمیته‌ای در دادستانی کل این بدهکاران نخست به پرداخت پول فراخوانده می‌شوند و در صورت نتیجه‌ندادن این کار، برای‌شان دوسیه رسمی تشکیل می‌شود.

از طرف دیگر، حبیب جلال؛ معاون دادستانی کل در امور تحقیق در این نشست گفت که این نهاد تخلفاتی را در حیطه برق بررسی می‌کند که در کد جزا جرم‌انگاری شده‌است.

شرکت برق همچنین جمع‌آوری پول صرفیه در مناطق ناامن را از چالش‌های دیگر این شرکت می‌خواند و می‌گوید که تلاش می‌کند در همکاری با مسؤولان برنامه میثاق شهروندی وزارت انکشاف دهات و متنفذین محلی، برای جمع‌آوری این عواید در ساحات ناامن، اقدام کند.

مطالب مرتبط