قاتلان مهسا به ۳۰ سال زندان محکوم شدند

دادگاه ابتدایی، دو عامل ربودن و قتل مهسا؛ کودک شش‌ساله را هرکدام را به ۳۰ سال زندان محکوم کرد. این در حالی است که بسیاری از مردم، خواستار «اشد مجازات» یعنی اعدام این افراد ‌بودند.blank

جلسه محاکمه عاملان قتل مهسا امروز (یکشنبه، ۵ جوزا) به صورت علنی برگزار شد و هیأت قضایی محکمه ابتدایی پس از شنیدن صورت دعوای دادستان این پرونده و دفاعیه وکیل مدافع، سجادآقا و روح‌الله؛ دو متهم این پرونده را از ابتدای روزهای نظارت‌شان به ۳۰ سال زندان محکوم کرد.

هیأت قضایی در این محکمه گفت که این حکم، ابتدایی است و متهمان می‌توانند درخواست استیناف بدهند. پیش از این، شماری از شهروندان خواستار اعدام عاملان قتل مهسا شده‌بودند؛ اما هیأت قضایی گفت که این افراد سن ۱۸ سالگی را تکمیل نکرده‌اند و به‌همین دلیل به اعدام محکوم نمی‌شوند.

مهسا در ۱۹ حوت سال گذشته از مربوطات ناحیه یازدهم شهر کابل، توسط آدم‌ربایان ربوده شده و سپس به قتل رسید. آدم‌ربایان، پیش از قتل این کودک، برای رهایی او از خانواده‌اش ۳۰۰ هزار دالر مطالبه کرده‌بودند. پولیس کابل در ۲۴ حوت پارسال گفت که دو نفر از عاملان قتل مهسا را بازداشت کرده‌است.

بازداشت‌شدگان در همان روز به جرم‌شان در برابر رسانه‌ها اعتراف کردند و پولیس کابل یک روز پس از آن، پرونده قتل مهسا را برای بررسی و رسیدگی بیش‌تر به دادستانی کل فرستاد.

خبرهای بیشتر را در تلگرام ما بخوانید

اداره دادستانی کل در ۱۷ حمل سال جاری اعلام کرد که این پرونده را به محکمه سپرده‌است.

پس از انتشار خبر قتل مهسای شش ساله، رییس جمهور غنی این عمل را «جنایت» خواند و به نهادهای مسؤول دستور داد تا عاملان این رویداد را در روشنی قانون مجازات کنند.

همزمان با آن، شهروندان نیز نسبت به این قضیه واکنش گسترده نشان دادند و از نهادهای عدلی و قضایی، خواهان تعیین مجازات سنگین «اعدام» برای عاملان قتل این کودک شدند.

مطالب مرتبط