ارگ اتهام‌های سوءاستفاده جنسی از زنان را رد کرد

 ارگ به اتهام‌ها و ادعاها در مورد «ترویج سیستماتیک فحشا» در ارگ ریاست جمهوری واکنش نشان داد و این اتهامات را رد کرد.blank

این ادعاها روز گذشته (شنبه، ۲۴ جوزا) از سوی یک مشاور پیشین ریاست جمهوری در یک گفتگوی رسانه‌ای مطرح شده بود. حبیب‌الله احمدزی گفته بود که حلقه‌ای از نزدیکان رییس جمهور در ارگ ریاست جمهوری به فساد اخلاقی و فحشا مشغول هستند و فساد را ترویج می‌کنند.

او گفته بود که این حلقه‌‌ در اطراف رییس جمهور که تمام اختیارات را در دست دارند، زنان را پس از استفاده جنسی در سمت‌های حکومتی گماشته یا برنده انتخابات پارلمانی اعلام کرده‌اند.

افق را در تلگرام بخوانید

مریم وردک؛ از مشاوران پیشین ریاست جمهوری نیز به این گفته‌ها مهر تایید زده بود و گفته بود که بانوان جوانی که می‌خواهند در کرسی‌های حکومتی مقرر شوند، از آنان در ارگ درخواست رابطه جنسی می‌شود.

اما هارون چخانسوری؛ سخنگوی ریاست جمهوری امروز (یکشنبه، ۵ جوزا) در یک نشست خبری این ادعاها را رد کرد. او گفت که ادعای آقای احمدزی بر اساس انگیزه و اغراض شخصی مطرح شده است و باید در این مورد سندهایش را به نهادهای عدلی و قضایی بسپارد.

او افزود که گروه حقوقی ریاست جمهوری با لوی‌سارنوالی کار می‌کند تا در این مورد بررسی‌های خود را آغاز کند. او هم‌چنان گفت که احمدزی به جای این‌که با رسانه‌ها صحبت می‌کرد باید سندهایش در مورد ادعای مطرح شده را به نهادهای عدلی و قضایی می‌سپرد.

هارون چخانسوری در این نشست خبری اتهام‌های مطرح شده از سوی دو مشاور پیشین ریاست جمهوری را اغراض شخصی خواند و گفت که برای ارگ مهم است و آن را به صورت جدی بررسی می‌کند.

او مدعی شد که حبیب‌الله احمدزی به خاطر از دست دادن کرسی‌اش در مشاوریت رییس جمهور، این ادعاها را مطرح کرده است. او همچنین، از سیاسیون کشور خواست که از این موضوع استفاده سیاسی نکنند و «سبب تشویش اذهان مردم» نشوند.

سخنگوی رییس جمهور مطرح کردم این ادعای در ارگ را توهین به زنان شاغل در حکومت عنوان کرد و گفت که لوی‌سارنوالی این ادعا را به جدیت بررسی خواهد کرد.

این نخستین بار است که ادعاهایی مبنی بر سوءاستفاده جنسی از زنان در ارگ ریاست جمهوری از سوی مقام‌های پیشین حکومتی مطرح می‌شود.

مطالب مرتبط