نشست سن‌پترزبورگ؛ تلاش روسیه برای رهایی از انزوای اقتصادی

بیست و سومین نشست بزرگ اقتصادی سن‌پترزبورگ روسیه قرار است تا شش روز دیگر در دومین شهر بزرگ آن کشور برگزار ‌شود؛ نشستی که هدف از آن، شکستن انزوای اقتصادی روسیه است.blank

کارفرمایان روسی و خارجی در حال آماده‌شدن برای انجمن اقتصادی سنت پترزبورگ‌اند که از سال ۱۹۹۷ به‌طور سنتی در پایتخت شمالی روسیه برگزار می‌شود.

در حالی که روسیه زیر تحریم‌های اقتصادی امریکا و اتحادیه اروپا قرار دارد، این نشست به‌عنوان یک رویداد مهم در دنیای اقتصاد و تجارت از سال ۲۰۰۶ میلادی به این‌سو، تحت حمایت مستقیم رییس جمهور روسیه و مشارکت او در آن برگزار می‌شود.

آگاهان روسی می‌گویند که این امر به‌سادگی شرایط مطلوب بی‌سابقه‌ای را برای ترویج ایده‌های مدرن، خلاقانه و بحث‌های مادی و حرفه‌ای توسط نمایندگان انجمن اقتصادی در مورد مهم‌ترین موضوعات کلیدی اقتصادی در زمینه توسعه بیشتر اقتصادی روسیه و جهان ایجاد می‌کند.

البته تحریم‌های غرب علیه روسیه، زیان‌هایی را نیز به اقتصاد این کشور وارد کرده‌است؛ چون به‌باور آگاهان، این رویداد غیرمترقبه بود. در ابتدای تحریم‌ها، بازار برای برخی از انواع محصولات روسی باز بود و به‌زودی تولیدکنندگان در روسیه به‌تدریج شروع به کار محصولات مقطعی، نه‌تنها با انگیزه بازار داخلی؛ بلکه با انگیزه‌ افزایش سود خود با توسعه کردند.

آجندای تأییدشده نشست سن‌پترزبورگ، بحث روی «ایجاد برنامه برای توسعه پایدار» خواهد بود و در آن بیش از ۶۰ شرکت‌کننده از ۳۰ کشور جهان حضور خواهند داشت.

انتظار می‌رود شرکت‌کنندگان در ۱۲ جلسه، روی موضوعات بحران رشد به‌عنوان نفس دوباره، آغاز کارآفرینی و آثار اجتماعی و اقتصادی آن، بهبود کیفیت زندگی، جهانی‌شدن اقتصاد و گردشگری به‌عنوان صنعت دست‌یابی به موفقیت، بحث کنند.

به‌گفته برگزارکنندگان این نشست، آژانس خبری تاس روسیه در فهرست سران این نشست قرار دارد و نشست توسط میشل گاسمن؛ معاون آژانس تاس و کلوی مارشال؛ مدیر کل انجمن مطبوعات روسیه مدیریت می‌شود.

انتظار می‌رود که در میان شرکت‌کنندگان گفتگو، مدیر عمومی رسانه‌ زینهووا و مالکولم کریک؛ رییس رسانه‌های کانادایی، گری پراتیت؛ رییس آسوشیتدپرس، سرگئی میخایلوف؛ مدیر عمومی آژانس تاس و دیگر مدیران ارشد رسانه‌های خبری مطرح در جهان هم باشند.

شرکای این کنفرانس، از جمله شرکت‌های پیش‌رو و بزرگ از ایالات متحده امریکا، فرانسه، سویس، دنمارک، عربستان سعودی و سایر کشورهای توسعه‌یافته اقتصادی در جهان خواهند بود.

مطالب مرتبط