فیسبوک نیز هواوی را تحریم کرد

فیسبوک نیز به جمع تحریم‌کنندگان هواوی؛ غول فناوری چین پیوست و اعلام کرد که اجازه نخواهد داد هواوی برنامه‌های این شرکت را به‌شکل پیش‌نصب روی گوشی‌های هوشمند و جدید خود قرار دهد.blank

این در حالی است که اغلب شرکت‌های تولیدکننده گوشی‌های هوشمند، تعدادی برنامه را به‌شکل پیش‌نصب روی گوشی‌های جدیدی که وارد بازار می‌کنند قرار می‌دهند.

بین این برنامه‌ها شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک، واتس‌اپ و اینستاگرام نیز وجود دارند. اکنون شرکت فیسبوک که هرسه برنامه را در اختیار دارد، اعلام کرده که این امکان را از هواوی سلب می‌کند که برنامه‌های تحت پوشش این شرکت را به‌شکل پیش‌نصب ارائه دهد.

این اقدام را می‌توان یکی از آخرین اقدامات شرکت‌های فناوری ایالات متحده برای محدودکردن فعالیت‌ شرکت چینی هواوی دانست.

در این صورت صاحبان گوشی‌های هواوی همچنان قادر به دانلود و استفاده از برنامه‌هایی نظیر واتس‌اپ، اینستاگرام و برنامه اصلی فیسبوک خواهند بود و همچنین به دریافت اطلاعات از طریق فروشگاه گوگل‌پلی ادامه خواهند داد. در واقع این محدودیت فقط علیه خود شرکت اعمال شده و دیگر نمی‌تواند مثل شرکت‌‌های دیگر، به برنامه‌های مهم ارتباطی دسترسی داشته‌باشد.

افق را در تلگرام بخوانید

پیش از این، شرکت گوگل نیز هواوی را ملزم کرده‌بود که هرچه سریعتر فکری برای سیستم عامل جایگزین اندروید داشته‌باشد. این در حالی است که گوگل محصولات خود را به‌طور کامل برای کاربران برند چینی هواوی محدود نکرده و اجازه داده آنان همچنان از گوگل‌پلی استفاده کنند.

مطالب مرتبط