فساد در فدراسیون فوتبال؛ حکم بازداشت کرام‌الدین کریم صادر شد

منابع در دادستانی کل می‌گویند که این اداره حکم بازداشت کرام‌الدین کریم؛ رییس پیشین فدراسیون فوتبال کشور را به اتهام ارتکاب سوء رفتار جنسی با فوتبالیست‌های زن صادر کرده‌است.blank

آقای کریم در ماه جدی سال گذشته از سوی برخی اعضای پیشین تیم ملی فوتبال بانوان کشور به آزار و اذیت جنسی بانوان ورزشکار متهم شده‌بود.

خالده پوپل؛ مربی پیشین تیم ملی بانوان به روزنامه گاردین گفته‌بود که آقای کریم و دیگر مقام‌های فدراسیون فوتبال از دختران ورزشکار در این فدراسیون سوء استفاده جنسی می‌کنند.

دادستانی کل کشور پس از واردشدن این اتهامات به آقای کریم، وظیفه او را تعلیق و خودش را ممنوع‌الخروج کرد. این اداره همچنین هیاتی را به اروپا فرستاد تا در مورد این اتهامات تحقیق کند؛ چون ادعاکنندگان خارج از افغانستان بودند.

در عین حال، فیفا یا فدراسیون بین‌المللی فوتبال نیز وظیفه کرام‌الدین کریم را تعلیق و او را از تمامی فعالیت‌های مرتبط با فوتبال تا مدتی منع کرد. فیفا در تازه‌ترین اقدام خود، کرام‌الدین کریم را برای همیشه از فعالیت‌های فوتبالی منع کرده و همچنین او را به پرداخت یک میلیون دالر جریمه محکوم کرده‌است. این تصمیم فیفا روز گذشته از سوی این نهاد اعلام شد.

با این حال رییس پیشین فدراسیون فوتبال در آخرین اظهاراتش پس مطرح‌شدن این اتهامات، آن را رد کرده و دسیسه‌ای علیه خودش خوانده‌است.

مطالب مرتبط

یک نظر