پنتاگون: به تامین سلاح برای عربستان و امارات متعهد هستیم

سرپرست وزارت دفاع امریکا تاکید کرد، ایالات متحده به تامین سلاح برای عربستان و امارات متعهد است تا مانع از آن شود که چین یا روسیه این خلاء را پر کنند.

blank

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پاتریک شاناهان سرپرست وزارت دفاع امریکا سه‌شنبه در جریان دیدار با همتای گرجستانی خود به خبرنگاران گفت: شرایط عربستان و امارات به گونه‌ای است که باید این سوال را پرسید که چگونه ما فروش‌های نظامی خارجی را برای آنها تامین کنیم که از خودشان دفاع کنند؟ و حقیقت اصلی تمام اینها این است که در این فضای به شدت تهدیدآمیز پاسخگو باشیم. دوماً اینکه اگر آنها از امریکا که متحدشان است خرید نکنند، بعد به دلایل امنیتی به سراغ چین یا روسیه می‌روند.

هفته گذشته کمیته روابط خارجی سنا در بیانیه‌ای اعلام کرد، سناتورها ۲۲ قطعنامه جداگانه تقدیم می‌کنند تا مانع از اجرای قراردادهای تسلیحاتی دولت ترامپ با عربستان و امارات شوند و همچنین بر نقش کنگره در تایید فروش‌های تسلیحاتی به دولت‌های خارجی تاکید کنند.

این سناتورها تاکید دارند، آنطور که دولت ترامپ وارد فروش‌های تسلیحاتی شده، بی‌سابقه است و با اقدام و همکاری دیرینه میان کنگره و قوه مجریه تناقض دارد. ایالات متحده بسته تسلیحاتی هشت میلیارد و ۱۰۰ میلیون دالری با عربستان دارد.

مطالب مرتبط