ملاامام یک مسجد در ننگرهار ترور شد

مقامات امنیتی ننگرهار اعلام کرده که مولوی صفی‌الله؛ آموزگار و ملا امام مسجدی در ولسوالی کوز کنر این ولایت از سوی افراد ناشناس ترور شده‌است.blank

در خبرنامه‌ی دفتر مطبوعاتی والی ننگرهار که امروز(چهارشنبه، ۲۲ جوزا) نشر شد، آمده‌است که حوالی ساعت ۵ صبح امروز مولوی صفی‌الله؛ آموزگار لیسه‌ی توکل بابا در ولسوالی کوز کنر و ملا امام مسجدی در این ولسوالی با شلیک تفنگچه‌ی بی‌صدا از سوی افراد ناشناس کشته شده‌است.

به نقل از این خبرنامه، این رویداد در حالی رخ داده‌است که مولوی صفی‌الله پس از ادای نماز صبح به‌سوی خانه‌اش در حرکت بوده‌است.

فرد یا گروهی نیز تا هنوز مسئولیت این رویداد را بر عهده نگرفته‌است.

تاکنون انگیزه و دلیل ترور این مولوی معلوم نشده‌است.

این در حالی است که چندی پیش، رییس شورای ولایتی ننگرهار گفته‌بود که جنگ مذهبی میان پیروان مذاهب حنفی و اهل حدیث در ننگرهار به راه افتاده‌است.

حاجی اجمل عمر در یک نشست خبری گفت که شاه‌محمود میاخیل؛ والی ننگرهار برای پیشبرد پروژه داعش به این سمت گماشته شده‌است و به همین‌دلیل نمی‌گذارد در ننگرهار امنیت تامین شود.

وی با اشاره به اینکه «سه-چهار ماه می‌شود که در ننگرهار یک بازی خطرناک جریان دارد»، گفت: در حال حاضر جنگ مذهبی جریان دارد. علما ترور می‌شوند. روزی نیست که حنفی، اهل حدیث را نکشد و اهل حدیث حنفی را.

او هشدار داده‌بود که اگر جلو این جنگ گرفته نشود، از افغانستان سوریه دوم ساخته خواهد شد.

مطالب مرتبط