تیم انتخاباتی نبیل: کمیسیون‌های انتخاباتی، استقلال ندارند

تیم انتخاباتی امنیت و عدالت به رهبری رحمت‌الله نبیل؛ رییس پیشین امنیت ملی اعلام کرده‌است که کمیسیون‌های انتخاباتی فاقد استقلال بوده و در خدمت عملی‌سازی برنامه‌های پر از تقلب حکومت می‌باشند.blank

در اعلامیه‌ این تیم که امروز (چهارشنبه، ۲۲ جوزا) نشر شد، آمده‌است که اشرف‌غنی در تلاش نابودی زمینه‌ برگزاری انتخابات شفاف در کشور است.

بربنیاد اعلامیه تیم انتخاباتی آقای نبیل، آقای غنی به‌صورت پیوسته و نظام‌مند در تلاش مهندسی انتخابات ریاست‌جمهوری کشور است.

در بخشی از این اعلامیه آمده‌اس: «با تأسف دیده می‌شود که جناب دکتور غنی؛ رییس حکومت وحدت ملی که خود یکی از کاندیدا‌های انتخابات آینده‌ ریاست ‌جمهوری است، نه‌تنها به برگزاری یک انتخابات عادلانه، آزاد و افغانستان‌شمول تعهد ندارد؛ بلکه با اتخاذ تصامیم خلاف قانون و مغایر عرف دموکراسی، پیوسته و نظام‌مند با هر وسیله‌ای، زمینه‌ برگزاری یک انتخابات شفاف را نابود می‌کند.»

در اعلامیه تیم انتخاباتی امنیت و عدالت تأکید شده‌است که «مقرری‌ها در سطح حکومت‌های محلی و وزارت‌خانه‌ها، تصمیم برگزارنشدن انتخابات شوراهای ولسوالی‌ها و شوراهای ولایتی و سفرهای رییس حکومت وحدت ملی همه به‌منظور مهندسی انتخابات به‌نفع آقای غنی صورت می‌گیرد».

این تیم انتخاباتی مدعی شده‌است که کمیسیون‌های انتخاباتی نیز تبدیل به ابزار دست رهبری حکومت وحدت ملی شده‌اند.

افق را در تلگرام دنبال کنید

دسته انتخاباتی رحمت‌الله نبیل گفته‌است که ریاست ‌جمهوری به‌منظور تقلب و آماده‌سازی زمینه مهندسی انتخابات پیش‌رو، مجموعه‌ای از سازمان‌ها و نهادهای حکومتی و دولتی را شکل داده‌ و به همین منظور اعضای تیم انتخاباتی دولت‌ساز (گروه انتخاباتی آقای غنی) در جلسه‌ها و نشست‌های حکومتی در مرکز و ولایات اشتراک دارند.

در خبرنامه تأکید شده‌است که کمیسیون‌های انتخاباتی نیز متعهد به برگزاری یک انتخابات آزاد، شفاف و عادلانه‌ ریاست‌ جمهوری در کشور نبوده و ظرفیت و توانایی برگزاری آن را نیز ندارند.

تیم انتخاباتی امنیت و عدالت به رهبری رحمت‌الله نبیل، پیش‌تر نیز گفته‌بود که اکثر سفرها، عزل و نصب‌ها و افتتاح پروژه‌ها در کشور جنبه‌ انتخاباتی دارد.

مطالب مرتبط