یک فرمانده و ۸ جنگجوی لشکر طیبه در کنر کشته و زخمی شدند

مقام‌های امنیتی در شرق کشور از حملات توپخانه‌ای بر یک پایگاه لشکر طیبه و کشته و زخمی‌شدن ۹ عضو این گروه در ولایت کنر خبر می‌دهند.blank

قول اردوی ۲۰۱ سیلاب، امروز (پنج‌شنبه، ۲۳ جوزا) با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرد که نیروهای ارتش، روز گذشته یک قرارگاه نظامی لشکر طیبه را در ساحه «خوشحال تاله» ولسوالی اسمار ولایت کنر هدف حملات توپخانه‌ای قرار دادند که در نتیجه، تلفاتی بر این گروه وارد شد.

در خبرنامه‌ این قول اردو آمده‌است که در این حمله، مجید مشهور به «عدالت» که فرماندهی این قرارگاه را بر عهده داشت، با سه تن از افرادش کشته و پنج جنگجوی دیگر این گروه زخمی شده‌اند.

خبرنامه افزوده که تمامی کشته‌شده‌ها و زخمیان لشکر طیبه در این حمله، اتباع خارجی بوده‌اند؛ اما در مورد این‌که این جنگجویان شهروند کدام کشور بودند،‌ چیزی گفته نشده‌است.

لشکر طیبه از گروه‌های تروریستی است که بیش‌ترین فعالیت‌های آن در افغانستان، پاکستان، هند و کشمیر متمرکز می‌باشد. این گروه فعالیت‌های تروریستی زیادی در منطقه داشته و یکی از خون‌ریز‌ترین و خطرناک‌ترین گروه‌های تروریستی منطقه به‌شمار می‌رود. لشکر طیبه در پاکستان تشکیل شده و رهبران آن نیز در همین کشور مستقر اند.

این گروه علیه منافع هند تشکیل شده و در افغانستان نیز باری به قنسولگری هند در هرات حمله کرد. همچنین امنیت ملی اعلام کرده‌بود که این گروه در حملات انتحاری در افغانستان دست دارد.

مطالب مرتبط