محصولات زراعتی فراه برای قول اردوها خریداری می‌شود

بعد از واکنش‌های زیاد مردم و کشاورزان فراه به سقوط قیمت‌ محصولات زراعتی این ولایت و عدم کنترل دولت بر بازار، اشرف‌غنی دستور داده‌است که محصولات زراعتی فراه برای قول اردوی ۲۰۵ اتل، قول اردوی ۲۱۵ میوند و قول اردوی ۲۰۷ ظفر خریداری شود.blank

شاه‌حسین مرتضوی؛ معاون سخنگوی ریاست جمهوری، امروز پنج‌شنبه، ۲۳ جوزا در صفحه‌ فیسبوک‌اش نوشته‌است که آقای غنی، صبح امروز در دیدار با رییس و اعضای شورای سراسری علمای افغانستان، در رابطه به خواست آنان برای حل مشکل محصولات زراعتی ولایت فراه، گفته‌است که به اداره تدارکات ملی، وظیفه سپرده‌است تا تولیدات این ولایت را برای نظامیان خریداری کنند.

اقای مرتضوی افزوده که محصولات زراعتی ولایت فراه برای قول اردوی ۲۰۵ اتل ولایت قندهار، قول اردوی ۲۱۵ میوند ولایت هلمند و قول اردوی ۲۰۷ ظفر ولایت هرات خریداری می‌شود.

باید یادآور شد که در فصل برداشت سبزیجات در ولایت فراه، قیمت‌ محصولات زراعتی در این ولایت به گونه چشم‌گیری کاهش یافته‌است.

طی چندروز اخیر هر کیلو تربوز یک افغانی، هر کیلو بادرنگ یک و نیم افغانی و هر کیلو بادنجان رومی و سیاه به دو افغانی در بازار محلی ولایت فراه به‌فروش می‌رسد.

شماری از کشاورزان در فراه در صحبت با خبرگزاری افق گفته‌بودند که به‌علت این‌که قیمت محصولات زراعتی‌شان در این موقع از سال کاهش یافته‌، آن‌ها حتی پولی که در مزارع و گلخانه‌ها برای تولید سبزیجات مصرف کرده‌اند را نیز به‌دست نیاورده‌اند.

مطالب مرتبط