ثبت‌نام تقویتی رأی‌دهندگان؛ شرکت ۱۵ هزار نفر در ۵ روز

مسؤولان کمیسیون‌های انتخاباتی می‌گویند که با آغاز روند ثبت نام تقویتی رأی‌دهندگان در پنج روز گذشته، تاکنون ۱۵ هزار نفر در این روند، شرکت کرده‌اند.blank

زهره بیان شینواری؛ رییس کمیسیون سمع شکایات انتخاباتی، امروز (پنجشنبه، ۲۴ جوزا) در «نشست ملی انتخابات» اعلام کرد که این کمیسیون تاکنون ۴۱ شکایت در پیوند به ثبت‌ نام تقویتی رای‌دهندگان برای انتخابات ریاست جمهوری دریافت کرده‌است.

او گفت که کمیسیون یادشده کار خود را برای دریافت شکایت‌های آغاز کرده و پس از دریافت آن، به بررسی شکایات آغاز می‌کند. به‌گفته‌ خانم شینواری تمامی این شکایت‌ها از حوزه کابل به این کمیسیون رسیده‌است.

در همین حال، کمیسیون انتخابات می‌گوید که با گذشت پنج روز از آغاز ثبت‌ نام تقویتی رای‌دهندگان، حدود ۱۵ هزار تن در مراکز مشخص‌شده از سوی این کمیسیون، ثبت‌نام کرده‌اند.

حبیب‌الرحمان ننگ؛ رییس دبیرخانه کمیسیون انتخابات در «نشست ملی انتخابات» گفت که تاکنون ۹۳۸۵ مرد، ۴۵۰۰ زن و ۱۱۳ کوچی در مراکز ثبت‌ نام تقویتی رأی‌دهندگان در سراسر کشور ثبت نام کرده‌اند.

آقای ننگ همچنین از شهروندان کشور خواست که در روند ثبت‌ نام تقویتی رأی‌دهندگان شرکت کنند.

او در عین حال گفت که ممکن است این روند برای انتخابات آینده‌ شوراهای ولایتی و شوراهای ولسوالی در کشور برگزار نشود.

شناسایی افراد مفسد
کمیسیون‌های انتخاباتی همچنین از آغاز بررسی‌های شان برای شناسایی «افراد مفسد» خبر می‌دهند و می‌گویند که آنان تلاش دارند تا کمیسیون‌های انتخاباتی را از وجود چنین افرادی پاک‌سازی کنند.

انتخابات ریاست جمهوری قرار است به‌تاریخ ۶ میزان سال جاری برگزار شود؛ اما نهادهای ناظر بر روند انتخابات تأکید دارند که در کنار مشکلات فنی، مشکلات مدیریتی و امنیتی نیز سد راه انتخابات پیش‌ رو خواهد بود.

مطالب مرتبط