دختر و داماد ترامپ در سال گذشته ۱۳۵ میلیون دالر درآمد داشته اند

براساس اسناد مالی منتشر شده، ایوانکا ترامپ و جارد کوشنر در دومین سال خدمتشان به عنوان مشاوران ترامپ تا ۱۳۵ میلیون دالر درآمد حاصل از دارایی‌های املاک و حتی فروش یک کتاب داشته‌اند.blank

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سهام ایوانکا ترامپ در هتل خانوادگی آنها در واشنگتن در سال ۲۰۱۸ درآمد ۳.۹۵ میلیون دالری داشته است. نام این هتل که کانون گردهمایی دیپلمات‌ها و لابی‌گرهای خارجی است، در دو کیفرخواست فدرال آمده است و طبق آن دونالد ترامپ ممنوعیت قانون اساسی درباره پرداخت‌های دولت  خارجی به رئیس‌جمهوری آمریکا را نقض کرده است.

دارایی پردرآمد دیگر ایوانکا ترامپ، حاصل از فروش کیف‌، کفش، زیورآلات است که دست‌کم یک میلیون دالر در سال ۲۰۱۸ عایدی داشت و نسبت به سال ماقبل آن که دست‌کم پنج میلیون دالر بود کاهش نشان می‌دهد. ایوانکا ترامپ جولای سال گذشته گفته بود این کار را برای تمرکز بر شغلش به عنوان مشاور کاخ سفید تعطیل می‌کند.

اسناد منتشر شده نشان می دهد، جارد کوشنر داماد رئیس‌جمهوری آمریکا صدها هزار دلار از آپارتمان‌هایش در نیویورک سیتی درآمد داشته است سهامش در شرکت سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات “کادر” دست‌کم ۲۵ میلیون دالر می‌ارزد.

وضعیت مالی فوق از سوی کاخ سفید منتشر شد و در بایگانی دفتر اخلاق دولت نگهداری می‌شود. این مدارک نشان می‌دهد حداقل درآمد این زوج در سال گذشته ۲۸ میلیون دالر از دارایی‌هایی به ارزش بیش از ۱۸۰ میلیون دالر بوده است.

در میان ده‌ها منبع درآمد ایوانکا ترامپ، فروش کتابی تحت عنوان “زنانی که کار می‌کنند: بازنویسی قوانین موفقیت” است که سال ۲۰۱۷ به چاپ رسید. او متعهد شده است تا حق تالیف خود را به بنیادهای خیریه ببخشد.

مطالب مرتبط